Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Louis Vuitton - Canon!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skulle nog vilja hävda att det är precis tvärtom. Just för att statschefen har så stort inflytande är han förbjuden att använda detta i politiska frågor.

Hmm, lite honan eller egget, viklet kom forst? Han ar forbjuden att yttre sig, dvs. han har inget inflytande och han ar sa mycket inflytande att han ar forbjuden att yttra sig.

Men det ar val som sa att dodsstraff ar ratt i USA for att deras kultur tillater det och forordar det.

Du kan ju inte ta en sociopolitisk fraga sa som dodsstraff och ta det till Sverige, som svensk, uppvaxt i Sverige, sa tycker jag inte om det. Men som amerikan, finns det till exempel ingen forstaelse for varfor Sveriges vagar ar sa sma..
Så att Saudiarabien inte tillåter kvinnlig rösträtt är helt enkelt en "sociopolitisk fråga"? Den kan inte diskuteras eftersom det är deras "kultur"?

Sveriges vägar är små? Vart vill du komma med denna liknelse?

Missförstå mig inte nu, Fredrik. Jag tycker du är en frisk fläkt. I den här frågan är du dock rejält ur kurs. På såväl små som stora vägar.

diplomater har också immunitet ..släpp det.
Och skulle kung karl banan begå mord så skulle den lagen rivas upp ganska snabbt.
Ni är avundsjuka på hans fina bilar bara.

Kungen har en historia att med sina fina bilar både köra för fort och krocka, så den lagen borde rivits upp för länge sedan.

/K

Så att Saudiarabien inte tillåter kvinnlig rösträtt är helt enkelt en "sociopolitisk fråga"? Den kan inte diskuteras eftersom det är deras "kultur"?

Sveriges vägar är små? Vart vill du komma med denna liknelse?

Missförstå mig inte nu, Fredrik. Jag tycker du är en frisk fläkt. I den här frågan är du dock rejält ur kurs. På såväl små som stora vägar.

Vad jag menar ar att du kan argumentera allt du vill om att dodsstraff i USA ar fel i Sverige, men det kommer aldrig svara pa fragan varfor de flesta amerikaner ar for dodsstraff nar de flesta svenskar ar emot dodsstraff.

Suck... Fotograferna använder väl det verktyget som passar för just det jobbet (småbild, mellanformat, storformat)

/Mikael

Nja knappast för gemene man. Vi får helt enkelt leva med de kompromisser till prylar vi har. Skulle gissa att det även gäller för majoriteten av de yrkesverksamma fotograferna likväl.....De ekonomiska reglena med intäkter och utgifter gäller även för fotografer. Även om det finns undantag från regeln :)

Nja knappast för gemene man. Vi får helt enkelt leva med de kompromisser till prylar vi har. Skulle gissa att det även gäller för majoriteten av de yrkesverksamma fotograferna likväl.....De ekonomiska reglena med intäkter och utgifter gäller även för fotografer. Även om det finns undantag från regeln :)

Jo säkert, bara trött på tekniktjatet. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar