Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

London

Produkter
(logga in för att koppla)

Hajjen

Aktiv medlem
Jag ska till london torsdag-söndag. Undrar om det finns någon bra fotoaffär där med bra priser?
Hur ligger priserna i england? Är det ungefär som här i sverige, eller kanske rentav dyrare?

Jag ska till london torsdag-söndag. Undrar om det finns någon bra fotoaffär där med bra priser?
Hur ligger priserna i england? Är det ungefär som här i sverige, eller kanske rentav dyrare?

Var där över nyår, och priserna låg ungefär på samma nivå som här.

Några bra fotoaffärer hittade jag inte, däremot en del Jessops och Jacobs Digital.

På Strand fanns dock en begagnataffär med en hel del i sortimentet, inte jättebilligt men rätt mycket.
http://www.lcegroup.co.uk/

Inte dyrare, men det har gått upp en hel del bara den senaste månaden så det är inte så billigt som det har varit. Generellt sett har de haft bra priser på Nikons instegmodeller, t.ex en D40 med kitobjektiv för motsvarande 2800:- över disk, eller en Sony A200 för samma peng. Min A300 kostade straxt under 4000:- med kitlinsen i somras, så visst är det, eller var i alla fall, billigare än i Sverige.

Nu verkar det ha gått upp till runt 3600:- för en A200, och D40 är utgången. Men Sony verkar jobba hårt på att ta marknadsandelar i England med bra priser. £569 för ett A700-hus, det blir väl runt 6800:- å det är ju ganska hyggligt. En Pentax K20D ligger runt samma, så skall man ha något speciellt kan det vara idé att kolla runt lite.

Här är länkar till 2 affärer som ligger i trakterna av Oxford Circus. Och går man därifrån uppför Tottenham Court Road ligger el-pryls- och kamerahandlare bokstavligen packade som sillar.

Calumet
Camera World

Fast på Tottenham Court Road handlar det nog mer om att kränga all slags elektronik än att sälja kunskap och service till fotografer. Ja, och så har vi ju Jessops då. Fast de är så många och ligger nästan lika tätt som tunnelbanestationerna så man brukar inte behöva leta efter dem...

Jessops

Dixons i avgångshallen på Heathrow (dvs. på hemvägen...) har också en del, men de är bara marginellt billigare än om man handlar i själva London, och deras sortiment verkar variera i omfång ganska mycket. Å därifrån är det svårt att gå tillbaka till någon annan affär som har det man skulle ha liksom...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar