Annons

lokal att hyra for utstallning i Goteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

akselsu

Medlem
Hej

Jag ar intresserad av att hyra lokal for utstallning i Goteborg men har haft svart att hitta nagon.

Ar det nagon som vet nagra lampliga gallerier/hallar/lokaler i Goteborg?!

Jag star sjalv for finansiering sa det ar alltsa bara vaggar o tak jag letar efter.

Tack /Aksel

Re: galleri

parvasen skrev:
galleri verkligheten på övre husargatan tar betalt per vecka.. 2000 tror jag...

/Pontus
Också intresserad så jag undrar om du har en ev. webbadress eller kontaktuppgift. Hittade bara ett galleri i Umeå med det namnet via en snabbgoogling.

Jättetack för länken Camilla. Ska kolla upp det lite även om priset var högre än vad jag vill betala..

Fler tips om gallerier i Göteborg vore kul. Gärna centralt:)

Hej Aksel!

Ett förslag är Frölunda Kulturhus. Jag har precis varit med och arrangerat fotoutställningen "AVTRYCK". Vilken är en samlingsutställning arrangerad av VSF (Västra Sveriges Fotoklubbar) Vernissagen var förra helgen. Mycket bra lokal med lösa väggar så att man kan bygga egna lösningar.

Frölunda Kulturhus

/Göran

Bild från vernissagen.

Bilagor

• vsf_sommarsalong-078.jpg
    vsf_sommarsalong-078.jpg
    51 KB · Visningar: 485
En annan möjlighet är Scandinavian Photo där får man hänga bilder utan kostnad. Dock är kön ganska lång just nu ca 2 år enligt vad jag har hört.

/Göran

fortfarande blank..

Tack för ideerna (!) men Verkligen har stängt och Frölunda tar ej emot enskilda individer..

Fler förslag mottages med glädje!!

Det finns både ett café och fotoaffär på Kungsgatan i Göteborg som upplåter plats till utställningar.

Affären heter Fotokompaniet och vad cafét heter minns jag inte men det ligger nästan vägg i vägg.

Håkan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar