Annons

Ljustätning Hasselblad i sthlm

Produkter
(logga in för att koppla)

aleklint

Aktiv medlem
Hej!

Mitt hasselbladmagasin läcker lite ljus ibland, det är ett gammalt, inte ett A12.
Undrar om nån vet var man kan tänkas köpa en sån ny tätning som sitter under "darksliden"? I stockholmstrakten, jag behöver den innan helgen och hinner nog inte skicka efter nån.

Det är väl relativt lätt att byta ljustätningen själv va?
 
Åk ut till Profoto (som servar H-blad i stockholm) och be dem fixa en ny filtmojäng i darkslide-skåran, oftast servar de direkt om det är något litet. Har varit där några gånger och otroligt nog har de inte ens tagit betalt, exellent service.
 
Skarpnäck... kör mot nynäshamn, sväng av efter skogskyrkogården mot tyresö, efter några minuter ser du profoto på vänster sida.
 
Jag åker ju kommunalt.. :)
Men jag kollade på en karta och det verkar ligga nära skarpnäck centrum.
 
Grön T-bana till skarpnäck. Sedan är det en promenad på ca 5min, rakt åt väster om man har kompass...

Tipps för den som kör bil: När du ser skylten har du åkt för långt. Sväng av Tyresövägen mot skarpnäck, åk under motovägen och ta av till höger, nu bör du se skylten på en tegelbyggnad.
 
Var ute hos profoto idag.. Otroligt trevlig, otto som lagar hasselblad, han fixade mitt läckande magasin på nolltid. 100 kronor ville han ha för detta.
Sen så kärvade snäckan på mitt objektiv också, nåt som jag trodde var väldigt dyrt att laga. Otto öppnade och tittade, då visade sig att en liten metallbit hade kommit in och den låg i mellan och kärvade. Så var det fixat också!
Sen kollade han slutartiderna på mitt objektiv också.. :) Vilken service!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.