waterglobe
Medlem
Ah, det är kanske den jag har som jag tappat. Den har fått goda beryg och var onekligen skarp, även om fokuseringen haltade en del.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
waterglobe skrev:
Ah, det är kanske den jag har som jag tappat. Den har fått goda beryg och var onekligen skarp, även om fokuseringen haltade en del.
waterglobe skrev:
Har gått och tappat min Tamron 28-85 mm/f2.8 så att det inte går att fokusera i hela spektrat.
Behöver således en ny. Vad säger ni, några rekommendationer på en bra och ljuskänslig normalzoom?
Jag var nöjd med Tamrongluggen, förutom byggkvaliteten. Men man får väl vad man betalar för.
Övriga linser i väskan är Nikon 80-200/f2.8 och Nikon 12-24/f4.
Plåtar mycket och i väldigt skiftande miljöer - inomhus, öken, nattliv, nyheter.
Tacksam för goda råd!
Bokeh skrev:
Då återstår dessa tre...
Tokina AT-X PRO AF 16-50/2,8 DX
Tamron SP AF 17-50/2,8 XR Di-II LD
Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro HSM
Själv skulle jag valt Tokinan, mest för att jag har ett gammalt förtroende för Tokina, men vilken som igentligen är bäst får någon annan svara på.
/kent
Exakt var kan man hitta mer om Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro HSM ?Bokeh skrev:
Då återstår dessa tre...
Tokina AT-X PRO AF 16-50/2,8 DX
Tamron SP AF 17-50/2,8 XR Di-II LD
Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro HSM
Själv skulle jag valt Tokinan, mest för att jag har ett gammalt förtroende för Tokina, men vilken som igentligen är bäst får någon annan svara på.
/kent
jdandanell skrev:
Exakt var kan man hitta mer om Sigma EX 18-50/2,8 DC Macro HSM ?
Jag har försökt hitta info på www.sigmaphoto.com men hittar inte objektivet. Det finns däremot ett 18-50mm med HSM men det är inte f2.8 utan f3.5-5.6
Är det jag som ser illa?
Edit: nu såg jag en artikel under deras nyhetssida som förklarade saken. Ja, det var tydligen jag som såg illa.
Någon som vet när den kommer?