Annons

ljusstark normal fast till Pentax - tips

Produkter
(logga in för att koppla)

mats.johansson.794

Aktiv medlem
Måste ha en ljusstark normalglugg då jag vill fota dotterns danstävlingar (inomhus utan blixt). mina 2,8 zoomar räcker inte till. Helst vill jag ha en med snabb och bra AF. Står i valet mellan Pentax FA 50 1,4/DA*55 1,4 eller Sigmas 50, 1,4. Vilken ska jag välja tycker ni? Har en k-5II.

35 för brett

just för detta ändamål är 35 för brett, kanske 43 limitid skulle funka. Jan - testade med ditt fd Samyang 85 1,4. Superbt när man fick till fokus men discodans är svårt att hinna med manuellt (liksom grabbens pingisdueller).

mitt val

Tack för synpunkterna. Efter en massa läsande av tester och inlägg på nätet blev mitt val 55, 1.4. Lite för dyr egentligen men tror jag kommer bli nöjd (tills Pentax kommer med en superb FF kamera:)

Tack för synpunkterna. Efter en massa läsande av tester och inlägg på nätet blev mitt val 55, 1.4. Lite för dyr egentligen men tror jag kommer bli nöjd (tills Pentax kommer med en superb FF kamera:)

Det tror jag verkligen. Jag har själv haft det. Sålde det dock för att jag även har ett A 50/f1.2 och inte använder brännvidden så ofta. En del gnäller på fokushastigheten men den har en lång fokusbana och det är sällan man fokuserar från närgräns till oändlighet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar