Annons

Ljusa toner i reklambilder..

Produkter
(logga in för att koppla)
ingen d70 fil bör användas oredigerad...
scannar du rätt oavsett vilket scanner du har så ser den filen bättre ut än en dig kamera fil, även om dig filer är cleanare vilket även gör att jag själv inte vill göra analogt...

ollecarlsson skrev:
ingen d70 fil bör användas oredigerad...
scannar du rätt oavsett vilket scanner du har så ser den filen bättre ut än en dig kamera fil, även om dig filer är cleanare vilket även gör att jag själv inte vill göra analogt...

Fotar du digitalt Olle? Du gör grymt snygga bilder, mycket efterarbete i PS? Fotar du med Nikon eller Canon?

Glock skrev:
Fotar du digitalt Olle? Du gör grymt snygga bilder, mycket efterarbete i PS? Fotar du med Nikon eller Canon?

tja!! kul att du gillar grejerna, jo bilderna domineras av intensivt kopieringsarbete i photoshop...jag tycker kopian är otroligt viktigt och sätter karaktär i fotografierna...rocknroll!! Olle

ollecarlsson skrev:
tja!! kul att du gillar grejerna, jo bilderna domineras av intensivt kopieringsarbete i photoshop...jag tycker kopian är otroligt viktigt och sätter karaktär i fotografierna...rocknroll!! Olle

Kan tänka mig det, de bästa bilderna fixas ju i PS. Gillar de hårda kontrasterna. Speciellt när man får de att se ut lite som vänddia. Bleka, men ändå färggranna och mycket kontrast.

C.H.R.I.S.T.I.A.N skrev:
Vet hur man duplicera lager och sen hur man kör gaussian blur i massor. Men sen är jag osäker på hur man gör.
Kan nån förklara så vore det gött.
MVH/ Christian
Visst lagermask är det bästa, för om du ritat fel, då växlar du bara färg och ritar tillbaka det som försvann ;)

Men, ett annat, enkelt nybörjar sätt, är att helt enkelt använda suddgummit och sudda ut det som inte önskas suddigt. Tänk på att zooma in och att när du ska ta bort osärpa (suddighet) så bör du använda en oskarp pensel och dra ner opaciteten lite grann

Lycka till

@ulf-göran, tack för "lektionen" mycket intressant!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto