Annons

Ljungdalen-Helags

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandM

Aktiv medlem
Hade tänkt mig upp till sydsidan av Helags med utgångspunkt från Ljungdalen och prommenera kring den led som kallas för pilgrimsleden. Det som intresserar mig är aktuella uppgifter om hur vädret väntas bli den närmaste veckan och hur allmäntillståndet i området är nu, med tanke på framkomlighet, mer eller mindre vatten för årstiden i vattendragen?

Helags

Hej!
Det är inga problem att vandra uppe vid Helags just nu. Jag och en kompis var förra veckan upp på Sylarna,och det ligger ju bredvid, och det har aldrig varit vackrare än då. Massor av snö på bergssidorna, men torrt och fint i dalgångarna.
Förra året var vi i Helags veckan före midsommar också, det var lika perfekt då.
Så det är bara att dra iväg.
Kolla in hemsidan www.skutte.se där är bilderna upplagda under vandringar.

MVH Leif

Kanon med den informationen. Bilderna dina var klart inspirerande. Ser ju riktigt lovande ut. Hoppas på klart väder med stilrena fotosmoln på de rätta platserna och vindstilla.

Packar fotoutrustningen och prioriterar bort maten. Det går alltid att snara sig en ren ;-)

Helags

Ja, det är bara att packa i grejorna. Själv hade jag ett Nikon D100 hus, Sigma 28-70 2,8, Nikkor 80-200 2,8 med mig. Göran (kompisen), det är hans hemsida du tittade på, hade med sig en D70 med 18-70mm, och en 70-300mm. Så vi hade ett hyfsat spann på brännvidden.
Men mat är det nog bäst att du tar med dig, vi såg inte en enda ren som vi kunde snara. Ha Ha!

Lycka till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar