Annons

Livslängd på min slutare?

Produkter
(logga in för att koppla)

gurramurra

Aktiv medlem
Jag har tagit ca 12500 bilder på 1,5 år med min D80.
Vet någon hur många cykler slutaren klarar?

Kameran fungerar klockrent å jag är nöjd med den, men alla prylar har ju en viss livslängd.
Tanken är att jag ska byta upp mej först när slutaren är slut( om det inte är jättebilligt att byta slutare).

//Göran

Googlade lite och såg att D80n är specad till 50 000 cykler.

Jag har tagit ca 12500 bilder på 1,5 år med min D80.
Vet någon hur många cykler slutaren klarar?

Kameran fungerar klockrent å jag är nöjd med den, men alla prylar har ju en viss livslängd.
Tanken är att jag ska byta upp mej först när slutaren är slut( om det inte är jättebilligt att byta slutare).

//Göran

kameran stannat ju inte efter 50k exponeringar du skickar in den på en service så fixar nikon den så är den god för yttligare 50k exponeringar om du skött den väl

Gott!
Jag körde precis en "check and clean" service hos Nikon.
Ska nog köra den en gång om året :eek:)

Tack för tipset!

En liten fråga om check & clean. Jag har haft min nikon D80 i snart ett år, och tänkte skicka den nu innnan årsbytet. men jag vet inte riktigt vad jag ska skicka. Ska jag bara skicka kamerahuset, utan objektiv? Och ska den skickas utan batteri? Vilka papper ska med?

Tack!

Min D80 är uppe i ca 77000 exponeringar nu och fungerar fortfarande felfritt, så jag tror att du kan vara lugn ett bra tag till ;)

En liten fråga om check & clean. Jag har haft min nikon D80 i snart ett år, och tänkte skicka den nu innnan årsbytet. men jag vet inte riktigt vad jag ska skicka. Ska jag bara skicka kamerahuset, utan objektiv? Och ska den skickas utan batteri? Vilka papper ska med?
Tack!
Normalt föredrar verkstäderna att kameran är så strippad det går, dvs inga objektiv, batterier, minneskort etc. Minskar också risken för att något försvinner eller förväxlas. Men du ska förstås sätta på ett kamerahuslock.

Det är önskvärt att du bifogar en skriftlig felbeskrivning eller beskrivning på vad det är du önskar ha genomfört.

Finns garanti kvar behöver du givetvis också bifoga bevis på köp (ett ordentligt kvitto).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar