Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Livestreama med Canon - hur?
- Trådstartare PeterWem
- Start datum
Ampex
Aktiv medlem
Vill du inte lägga pengar på att beställa länk från aktörer som tex Qbrick så kolla in http://www.bambuser.com/ som är gratis.
reflux
Aktiv medlem
Nu skrev du inget om var du kommer att befinna dig; ute till fots eller på en fast plats men oavsett så är det inte helt enkelt.
För att livestreama måste du på något sätt fånga bildsignalen i realtid, komprimera om den till ett format som går att strömma och sen skicka via nätet. Inte helt okomplicerat eller optimalt med en DSLR.
Antingen fångar du HDMI-signalen (bra bild, svårt och dyrt) eller kompositsignalen (sämre bild, lättare och billigare, en enkel USB-videodongel funkar), men då måste du ha nån form av dator/svindyr broadcasthårdvara som hela tiden fångar och kodar om signalen och sen via en stabil nätuppkoppling skickar strömmen vidare till en server som kan distribuera materialet.
Jag skulle tro att det kommer att vara svårt med en stabil 3G/wifi-uppkoppling (för att inte tala om kostnaderna) med tillräckligt hög hastighet men ännu svårare att ordna hårdvaran.
För att livestreama måste du på något sätt fånga bildsignalen i realtid, komprimera om den till ett format som går att strömma och sen skicka via nätet. Inte helt okomplicerat eller optimalt med en DSLR.
Antingen fångar du HDMI-signalen (bra bild, svårt och dyrt) eller kompositsignalen (sämre bild, lättare och billigare, en enkel USB-videodongel funkar), men då måste du ha nån form av dator/svindyr broadcasthårdvara som hela tiden fångar och kodar om signalen och sen via en stabil nätuppkoppling skickar strömmen vidare till en server som kan distribuera materialet.
Jag skulle tro att det kommer att vara svårt med en stabil 3G/wifi-uppkoppling (för att inte tala om kostnaderna) med tillräckligt hög hastighet men ännu svårare att ordna hårdvaran.
Ampex
Aktiv medlem
Daniel har rätt i att det inte är helt okomplicerat att få ut något i acceptabel kvalité. Men jag pushar för användandet av Adobe Flash Media Live-encoder. Svinbra program, helt gratis.
http://www.adobe.com/products/flashmediaserver/flashmediaencoder/
Det har vi använt oss av när vi gjort livesändningar på web. Dock krävs det att man har en sida som tar emot signalen som man skickar. Och där slutar min kunskap om det hela då vi tagit in Qbrick för att sköta resten.
//A