Annons

Live view i datorn med A290

Produkter
(logga in för att koppla)

Catchin

Medlem
Hejsan, jag undrar om det finns något program för att kunna se live view på datorn till min Sony a290? ska fota produker åt ett företag så skulle behöva det ganska snabbt

MVH Ylva :)

Edit: ändrade rubriken så det blev tydligare och flyttade till Sonyforumet. /Mod

Senast redigerad av en moderator:
Fan också, blev verkligen inspirerad att göra på detta sätt, men det är en billig modell och någonstans ska dom väl dra in i prestanda för att få ett billigt pris :) Synd bara då det hade varit roligt och ett nytt sätt att fotografera på för mig :/
Men tack för er tid!

Fan också, blev verkligen inspirerad att göra på detta sätt, men det är en billig modell och någonstans ska dom väl dra in i prestanda för att få ett billigt pris :) Synd bara då det hade varit roligt och ett nytt sätt att fotografera på för mig :/
Men tack för er tid!

Fungerar perfekt med Nikon:s Camera control pro 2. Har använt det för att fota av gamla diabilder.
Sköter kameran helt från datorn. Har underlättat fotandet av dia helt fantastiskt.
Går dessutom att använda för fokusstacking.

Du kan ju se om det fungerar med lightroom, tethering borde gå att iaf få visning och troligen ta kort också.

Tyvärr har jag ju en dslr kamera och dessutom SONY då, så nikon programmet fungerar troligen inte :/

Ska kolla det me lightroom :)

Hittade tyvärr heller inte din kamera i stödda modeller för eye-fi. Annars hade det varit en lösning.

/Stefan

Det är en väldigt billig och enkel kamera, jag behöver väl uppgradera mig helt enkelt men pengarna räcker bara inte :|

Det är en väldigt billig och enkel kamera, jag behöver väl uppgradera mig helt enkelt men pengarna räcker bara inte :|

Tyvärr är det inte alla dyrare kameror som har den möjligheten heller. T.ex. min Sony NEX-7 går inte att använda för så kallad tethered shooting. En del kameror kan användas med EyeFi-kort och trådlöst överföra bilderna till datorn, men när jag testat det tidigare var det minst sagt skakigt (och slött).

Okej :/ synd att jag gillar sony så mycket x'D

Det var tal om att A77 skulle få den funktionen i en uppdatering, men jag tror inte det kommit ännu. NEX-6 har inbyggd WiFi, så den kan nog skicka bilderna direkt till datorn, men det är ju en helt annan typ av kamera.

Sony gör bra kameror, men ibland hittar de på konstiga begränsningar :/

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar