Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Litteratur
- Trådstartare tbergman
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Ta en titt på biblan, där finns normal sett en del infoberikade böcker i ämnet.
/Mvh Niclas,
Ps, Titta också i konstböcker som visar hur man framställt naturen genom historiens alla epoker. Det skapar/ger en viktig grund att stå på när man frågar sig varför vi ser naturen som vi gör och varför vi fotar naturen som vi gör osv,,
/Mvh Niclas,
Ps, Titta också i konstböcker som visar hur man framställt naturen genom historiens alla epoker. Det skapar/ger en viktig grund att stå på när man frågar sig varför vi ser naturen som vi gör och varför vi fotar naturen som vi gör osv,,
yalazy
Aktiv medlem
Jag har just läst en väldigt nyttig bok med praktiska tips för naturfotografen. Den är skriven av en väldigt praktiskt lagd dam med stor och lång erfarenhet. "outdoor photography, 101 hints and tips" heter den. Heather Angel är författaren.
En annan mycket trevlig bok är "Naturen som fotomotiv", av Terje Hellesö (han skriver lite här på Fotosidan också)
Båda lånade jag på biblioteket.
En annan mycket trevlig bok är "Naturen som fotomotiv", av Terje Hellesö (han skriver lite här på Fotosidan också)
Båda lånade jag på biblioteket.
Ingo
Aktiv medlem
Terjes Naturen som fotomotiv är väl ett givet tips. Bör dessutom finnas på de flesta bibliotek. Försöker hålla fokuset borta från den rena tekniken och lyckas riktigt bra.
Brenda Tharps Creative nature & outdoor photography tyckte jag också var en trevlig läsning.
Vad det gäller teknik skulle jag vilja rekommendera böcker av John Shaw. Kanske främst Nature Photography Field Guide, men även Close-ups in Nature (bra bok, men lite gammal teknik i dagsläget), och Landscape Photography är vettiga att läsa för dessa specialområden.
Hoppas det hjälper på vägen...
/Ingo
Brenda Tharps Creative nature & outdoor photography tyckte jag också var en trevlig läsning.
Vad det gäller teknik skulle jag vilja rekommendera böcker av John Shaw. Kanske främst Nature Photography Field Guide, men även Close-ups in Nature (bra bok, men lite gammal teknik i dagsläget), och Landscape Photography är vettiga att läsa för dessa specialområden.
Hoppas det hjälper på vägen...
/Ingo
markm
Medlem
Niall Benvie
Jag gillar Niall Benvies böcker The art of nature photography och Creative landscape photography. Kolla www.imagesfromtheedge.com . (Just nu verkar sidan inte fungera riktigt och dessutom gör första bilden inte Niall rättvisa...)
Såg att The art of nature photography reas ut på stora Akademibokhandeln i Sthlm just nu.
Mark
Jag gillar Niall Benvies böcker The art of nature photography och Creative landscape photography. Kolla www.imagesfromtheedge.com . (Just nu verkar sidan inte fungera riktigt och dessutom gör första bilden inte Niall rättvisa...)
Såg att The art of nature photography reas ut på stora Akademibokhandeln i Sthlm just nu.
Mark