skelett skrev:
I mina ögon ser det där ut som en trasig kamera och inget annat.
Om vitbalansen är på auto som du säger och du fotar utomhus i dagsljus och bilderna blir sådär röda och konstiga så är det något som är väldigt fel i kameran.
Skicka tillbaks ditt ex, canon fixar!
Hej, Jonas (Joza) som startade tråden.
Jag kan inte bedöma om det kan vara något fel på din 400D eller inte. Själv har jag en Powershot S3 IS som jag köpte i somras och som det kan vara något fel på. Jag känner mig inte säker. Det är ett sådant där diffust, mystistkt problem.
Efter att ha mejlat Cyberphoto, där jag köpte kameran, fick jag svar där de föreslog att jag skulle skicka in den för reparation.
I det finstilta om garantin upptäckte jag att jag själv, trots att jag har garanti kvar, skulle debiteras för undersökningskostnaderna och frakten om inget fel förelåg, dvs i praktiken, om inte verkstaden kunde hitta något fel.
Jag valde därför att avvakta tills vidare.
Jag vet inte hur dina garantivillkor ser ut, men kolla upp det först innan du eventuellt skickar in kameran, om du inte känner dig säker på att det verkligen är fel på den.
Risken finns annars att kameran testas grundligt och att du får tillbaka den utan anmärkning, tillsammans med en saftig räkning.
Sedan ett litet tillägg, och nu riskerar jag kanske att få en del irriterade svar, men den risken tar jag.
Försök hålla er till ämnet lite mer. Många inlägg i den här tråden har i mitt tycke spårat ur i diskussioner som inte alls är till någon hjälp för Jonas som startade tråden.
Vänliga hälsningar.
Lasse C