Annons

Lista användare efter digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Cane

Avslutat medlemskap
Skulle vara trevligt om man kunde lägga till villken/villka kameror man använder under en speciell del på sin användarprofil så att man kan söka reda på medlemmar med samma kamera som en själv... vad tycker ni andra?
 
ahh... va bra att jag har sett den där förut ;) *ironi*

hmm... jag tycker att det kan vara intressant att fråga andra om tex hur man har tagit vissa bilder och så får man se i andra miljöer än bara dom man har tagit bilder i hur ens kamera fungerar =)
 
Det funkar i vissa fall men det finns personer som inte skriver in vad dom har och tänkte att om dom bara behöver skriva in tex kameran en gång så kanske dom gör det! =)
 
Nyttan är att när man (om man vill) kan ange vilken utrustning man använt när man laddar upp en bild, och det stämmer att det är på G. Snart i en webläsare nära dig.. :)


Sen vet jag att Jim bl.a tycker att det är ganska ointressant med kamerainfo, men iallafall..
 
Jag hör oxå till kategorin som tycker att det är ointressant att namnge kamerahuset under en bild, eftersom 99% av bilderna som visas på Fotosidan kan tas med vilket systemkamerahus som helst.
Möjligen finns enstaka undantag.

Kamerahuset är ungefär lika relevant som märket på stativet, kameraremmen eller fotografens kängor.

Brännvidd, bländare, tid och ev. filter kan vara relevanta att nämna. Märkesrabblande, däremot, spär bara på prylhetsen. Oerfarna fotografer kan ju förledas att tro att bra bilder bara går att ta med dyr utrustning.
 
Senast ändrad:
Det ni säger i dom sista inläggen stämmer till stor del om man har analog utrustning men tex jag som har en Digital IXUS 330 som inte är allt för avancerad tycker att det är intressant att se vad man kan uppnå med den kameran spec eftersom man inte kan ha filter mm på den.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.