** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Limma tumgummit med superlim?

Produkter
(logga in för att koppla)

nifo

Avslutat medlemskap
Tjipp!

Är det lugnt att limma tumgreppet som börjat lossna på min D50 med ett superlim, eller smälter det hela gummibiten tro? *klura*

Fredrik

Tjipp!

Är det lugnt att limma tumgreppet som börjat lossna på min D50 med ett superlim, eller smälter det hela gummibiten tro? *klura*

Fredrik
Mitt tummgummi lossnade i överkanten.
Jag limmade mitt med lite kontaktlim av den gamla klassiska gula sorten på tub. Strök ett tunt lager på kameran och på gummit, väntade några minuter så det torkade till lite och pressade sedan fast. Har funkat kanon. jag tror kontaktlim är lite skonsammare mot plasten, mindre risk att något smälter...

Jag limmade tumgummit på min dåvarande D2x med superlim, det funkade fint. Dock var det väldigt lätt att få limrester på fel ställen som var svåra att få bort i efterhand.

Mitt tummgummi lossnade i överkanten.
Jag limmade mitt med lite kontaktlim av den gamla klassiska gula sorten på tub. Strök ett tunt lager på kameran och på gummit, väntade några minuter så det torkade till lite och pressade sedan fast. Har funkat kanon. jag tror kontaktlim är lite skonsammare mot plasten, mindre risk att något smälter...
Gummi & superlim e ingen bra kombo, gummit rör sej men de gör inte superlimmet om du inte får tag på ett som är speciellt för gummi så använd kontaktlim för det flexar rätt bra och häftar bra i gummi.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar