Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Limma plexi?
- Trådstartare Jarlen
- Start datum
Bjelkengren
Aktiv medlem
Kloroform är det allra bästa. Det lämnar inga som helst synliga fogar.
//Uffe
//Uffe
ormestad
Aktiv medlem
forry4U skrev:
Clas Ohlson har väl ett speciallim för Plexi.
/GF
Jag har letat efter ett sånt på Clas Ohlsson men jag vill inte minnas att jag hittade något...
Jag använde Cyanakrylatlim istället, det fungerade i alla fall bra för smådetaljer.
forry4U
Aktiv medlem
ormestad skrev:
Jag har letat efter ett sånt på Clas Ohlsson men jag vill inte minnas att jag hittade något...
Jag använde Cyanakrylatlim istället, det fungerade i alla fall bra för smådetaljer.
Det kanske har utgått ur sortimentet...
Cyano går nog bra för smådetaljer och silikon går ju att ta bort, det broro väl lite på vad man skall göra vad som passar bäst.
Epoxy finns ju också.
Man får nog testa sej fram.
/Göran
dovearea
Avslutat medlemskap
Jepps... Epoxy ska det vara till plexi. Se till att du tvingar ihop fogen ordentligt under några timmar, annars är det lätt att fogningen misslyckas totalt. Silicon är alldeles för mjukt och fäster inte alls på plexi.
Jag jobbar som formgivare på hos en skylttillverkare och där limmas mycket plexi.
Jag jobbar som formgivare på hos en skylttillverkare och där limmas mycket plexi.
ormestad
Aktiv medlem
Jag har handlat plexiglas av Plastmästarn i Göteborg (http://www.plastmastarn.se/) och de säljer också lim, men jag har för mig att det var ganska dyrt...
Jarlen
Aktiv medlem
ormestad skrev:
Jag har handlat plexiglas av Plastmästarn i Göteborg (http://www.plastmastarn.se/)
Jag lyckas inte få deras sida att funka, var ligger det någonstans/adress?
Mvh
Jalle
Edit: nu gick det visst, Mölndal.. Får se om det finns tid till ett besök någongång när man är i trakterna.