Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lilla paketet

Produkter
(logga in för att koppla)
BugEyes skrev:
Tekniskt sett ja,men det är inget bra då du får en massa ljus du inte kan rikta som du vill. Kräver dessutom att det är en manuell blixt som inte skickar en TTL förblixt eller liknande.

Arne,
dom verkar ju funka bra och om det där är första försöken saå vill jag se mer senare.

... alternativt att du skickar ut en ljusmätningsblixt... funkar att rikta blixten bakåt med någon slags skiljevägg också btw...

Enbart paraplyerna.
Lakan som bakgrund. (Skall försöka få tag i lite tjockare och mindre skrynkligt tyg).
"Studion" = hemma i vardagsrummet.

En kul början, men det finns såååå mycket att lära

AeS skrev:
Enbart paraplyerna.
Lakan som bakgrund. (Skall försöka få tag i lite tjockare och mindre skrynkligt tyg).
"Studion" = hemma i vardagsrummet.

En kul början, men det finns såååå mycket att lära

Ok, har du nån "behind the scenes" bild, så man ser vad du har för avstånd etc?

/Jocce

Idag har jag köpt det lilla paketet ifrån Kaffebrus, hoppas kunna testa det nu till helgen!

Någon som har erfarenhet av det om det är svårt och ställa in samt att ta bra bilder ?

robert petersson skrev:
Idag har jag köpt det lilla paketet ifrån Kaffebrus, hoppas kunna testa det nu till helgen!

Någon som har erfarenhet av det om det är svårt och ställa in samt att ta bra bilder ?

Ser gärna lite exempelbilder och även bilder på hur grejerne ser ut i "studion" :)

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar