Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom svartnar

Produkter
(logga in för att koppla)
Själv uppdaterar jag bara min Mac OS när jag verkligen, verkligen måste och Lightroom köper jag stand-alone ungefär lika ofta. Jag får inte alla features direkt som alla andra, men jag slipper en massa risker, onödiga problem och det kostar mindre.

Nackdelen med detta i dagens läge är att man riskerar att ha sin dator öppen för sårbarheter. Tyvärr upplever jag också att kvaliteten hos många sjunkit i takt med att release-takten ökar (tanken är ju inte att det ska vara så men ibland blir det fel, jag jobbar själv med programvaru-utveckling så jag har viss insyn i hur det här fungerar).

Vanligen brukar operativsystemsleverantörerna publicera säkerhetsuppdateringar även till OS-versioner som inte är de allra sista. Så småningom brukar denna service upphöra, men det tar i allmänhet ganska många år.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar