Annons

Lightroom importerar ej alla bilder från minneskortet

Produkter
(logga in för att koppla)
Toktur ? Eller ..

Om du gör på det sättet och du byter dator eller LR strular och du vill hitta dem på dstorns hårddisk själv - hittar du mapparna då?

Jopp, har 791Gb i 1938 mappar och 58 402 filer. Lr har aldrig strulat för mej.
Skulle de skita sej med datorn så flyttar jag min 3 Tb disk till den nya och importerar på nytt med inställningen "lägg till". Klart.

Förstår inte varför ni inte får filerna dit ni vill ??

PS, har en kopia av "Foton" på min NAS också.
 
aasaboe skrev:
Jag kanske missförstår dig, men nog kan man få LR att visa bilderna i filnamnsordnin - och en massa andra ordningar också ;-)Välj i biblioteksmodulen hur de skall visas, se bifogad bild.


Eller är det inte det du menar?
------------------------------------------------

Visst kan man be LR att sortera på många sätt, men man kan inte få bilderna default sorterade på filnamn efter importen och missar man att kolla att de verkligen är sorterade så, är det lätt att missa de senast tagna bilderna, som kan ligga var som helst i högen.
Kollar man och ev ändrar till filnamnssortering är det inga problem........

LR verkar ofta föredra att sortera efter "senast tillagda" - vad nu det står för.......
 
Visst kan man be LR att sortera på många sätt, men man kan inte få bilderna default sorterade på filnamn efter importen och missar man att kolla att de verkligen är sorterade så, är det lätt att missa de senast tagna bilderna, som kan ligga var som helst i högen.
Kollar man och ev ändrar till filnamnssortering är det inga problem........

LR verkar ofta föredra att sortera efter "senast tillagda" - vad nu det står för.......
Mitt lr har sedan lr3 visat med capture time i developmodulen automatiskt...
Vilket blir detsamma som filnamn....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.