pic-tor
Aktiv medlem
Inga risker? Lightroom hittar efter namnbytet?Det går lätt att byta namn på en disk i macOS. Man markerar disken, enkelklickar på namnet, och skriver det nya namnet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inga risker? Lightroom hittar efter namnbytet?Det går lätt att byta namn på en disk i macOS. Man markerar disken, enkelklickar på namnet, och skriver det nya namnet.
Det stämmer. Speciellt lågpris USB kablar är färskvara. Redan efter några månader max upp till ett år börjar de krångla. Som jag har erfarit. Kan jämföras med tv antennkablar. Får du problem med digital tv mottagning så är det oftast antennkabeln som är orsaken.Prova att koppla bort hub:en och inte ansluta något annat än den känsliga disken till datorn. Jag fick störningar av en hub en längre tid och det påverkade saker som jag anslöt direkt till Mac:en (utan att blanda in hub:en). Det tog ett tag innan jag fattade att det var hub:en som var problemet.
Och, som sagt, byt kabeln mellan disken och datorn till en ny.
Ska testa att byta namn så får vi se hur det går.När du byt namn är dina mappar utgrenade och med frågetecken i Lightroom. Välj då att söka efter saknade mappar och peka ut "roten" för bildmapparna på disken igen.
Jag testade nyss att byta namn på en av mina diskar och sedan i Lightroom peka ut den saknade översta mappen som samma mapp på den omdöpta disken Fungerade utan problem för mig men jag lämnar givetvis inga garantier...
Att Lightroom Classic ibland kastar ut en extern hårddisk är ett välkänt problem. Det har hänt mig några enstaka gånger. Problemet nu är att det händer varje gång jag kör programmet. Jag har flera externa hårddiskar som jag använder och rätt som det är blir flera av dem utkastade. På en av dem är varje mapp i katalogen märkt med ett frågetecken. Jag kommer åt bilderna men vad betyder frågetecknet?
Mac använder namn på diskar. Ett enklare sätt.Vet inte riktigt vad du menar. Jag använder Mac.
Jag märkte det. Smidigt.Mac använder namn på diskar. Ett enklare sätt.
När du byter namn på disken så använder du relink i LR till toppfoldern sen ger sig resten under automatiskt.