Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 4.1 skarp version ute nu...

Produkter
(logga in för att koppla)
4.1 går snabbare än 4.0.
Lightroom 3 går snabbare än 4:an, men 2:an går ju snabbare än 3:an.
Trots 4:ans hastighet är ju bildkvaliten definitivt bättre än 3:an och fler reglage möjliggör enklare och smidigare arbetssätt än 3:an.



/Stefan R. Nilsson
 
4.1 går snabbare än 4.0.
Lightroom 3 går snabbare än 4:an, men 2:an går ju snabbare än 3:an.
Trots 4:ans hastighet är ju bildkvaliten definitivt bättre än 3:an och fler reglage möjliggör enklare och smidigare arbetssätt än 3:an.

Okej, tack! Blir nog att ändra tillbaka till 4:an igen
 
Men det är något mysko med kopplingen LR4 -> CS6.
Om jag väljer antingen en CR2 eller DNG fil från LR4 och väljer "Edit in CS6" så dyker "snurran" och "termometern" som visar "Reading Camera Raw format" upp i CS6 och det tar ca 15 sekunder innan bilden öppnas och dyker upp på skärmen. En PSD fil öppnas däremot omdelbart, typ. Detta trots att PSD filen är större, vanligen mycket större, än mina CR2 resp DNG filer.

Det hjälpte inte trots att jag nu har även uppdaterat till ACR 7.1 i CS6.

Detta hände även mig (LR4 --> CS6), men bara med den första CR2-filen som jag plockade över. Jag vet inte vad programmet funderade på, men resten av bilderna (fortfarande CR2) dök upp i PS ögonblickligen.
 
Efter uppgradering till LR4.1 på OSX 10.7.4(från 4) så slutade "Edit in Photoshop CS4" att fungera.
PS CS4 startade men hängde med badboll samma sak när man startade PS direkt. Testade att stänga av Plug-Inner men samma problem.

Jag löste det med att uppgradera till PS CS6 eftersom jag ändo stod i tagen med att göra det.
Nån annan som haft liknande problem?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.