Annons

Lightbox

Produkter
(logga in för att koppla)

Raderad16

Avslutat medlemskap
Nu är jag här igen med mina kodfrågor :)
Fick tips på min blogg om bildvisning med Lightbox. Snyggt och proffsigt ser det ut tycker jag.
Har laddat hem det men hur i hela friden ska detta användas.
Någon som kan och vet? Save my day.
Mvh Lena
 
Jag har pulat lite med Lightbox. Anvisningar finns här, är det något annat du undrar över så säg till så ska jag försöka besvara det.
 
Nordik skrev:
Nu är jag här igen med mina kodfrågor :)
Fick tips på min blogg om bildvisning med Lightbox. Snyggt och proffsigt ser det ut tycker jag.
Har laddat hem det men hur i hela friden ska detta användas.
Någon som kan och vet? Save my day.
Mvh Lena

Hej

Jag använder mig av lightbox och för mig funkar det mycket bra. Hör av dig med vad för problem du har.
Helst på msn ifall du använder sånt?

min msn: [email protected]

/johan
 
Hej, jag har också blivit lite intresserad av lightbox. Är lite fundersam på hur det är gjort, är det ett javascript eller är det flash? Det anropas ju via ett javascript men själv animationerna och det ser ju väldigt "flashigt" ut. Någon som vet? Eller blir det till att läsa källkoden?

Tommy
 
Avancerat

Tyvärr har jag ingen aning om den saken.
Jag är inte så duktig på sånt. Men jag tror inte det är flash utan enbart javascript och css (tror det heter så).
Men lycka till.
Mvh Lena
 
Vissa egenskaper i Lightbox-scriptet kan man själv ändra på (exempelvis hur snabbt bildbytet ska ske och hur hög opacitetsgrad man vill att bakgrunden ska ha), däremot verkar andra saker knepigare att ändra på. Jag ville ha en lite bredare ram runt bilderna, men då började konstiga saker att hända som gjorde att jag gav upp försöket. Annars tycker jag det är en utomordentligt bra bildvisningsmetod som inte kräver någon speciell plugin.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.