Annons

Leverens 30D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, nu verkar det ha kommit en sändning till lilla Sverige igen.
Hämtade mitt exemplar inklusive batterigrepp och ett EFS 10-22 hos min lokale handlare i dag (billigare än de stora Svenska näthandlarna och inte allt för lång väntetid ;-))
Trevlig kamera men skitig sensor...
 
Beställde min igår från Zebramedia...står att dom har i lager. 12.100 kr för kameran är ett helt ok pris i dagsläget tycker jag.

Ska bli spännande att se om saker börjar röra sig redan imorrn när det är måndag.
 
Verkar som det går lite långsamt att få dom nya kamerorna.
Jag beställde min i torsdags från fotokungen, då jag vill ha svensk handbok.
Vi får väl se när den kommer.....
 
Fick min kamera idag, så riktigt snabb leverans från zebramedia, då paketet gick iväg igår.

Och första intrycket av kameran....underbar! Grymt snabb och stabil jämfört med min 300D... Känns som en pansarvagn i jämförelse...och batterigreppet är även det avsevärt skönare och stabilare.

Autofokusen är mycket exaktare, och jobbar ruggigt bra även i dåligt ljus...ja...än så länge är jag helt enormt impad, ska bli spännande imorgon å få leka i lite mer dagsljus också.

=)
 
Jag fick min i tisdags, är nöjd med allt förutom lilla valknappen till vänster (vart man väljer bildlägen), den e lite för liten.....
Har inte hunnit leka med den i dagsljus ännu, det får bli på fredag.
 
Nerevarine skrev:
Fick min kamera idag, så riktigt snabb leverans från zebramedia, då paketet gick iväg igår.

Och första intrycket av kameran....underbar! Grymt snabb och stabil jämfört med min 300D... Känns som en pansarvagn i jämförelse...och batterigreppet är även det avsevärt skönare och stabilare.

Autofokusen är mycket exaktare, och jobbar ruggigt bra även i dåligt ljus...ja...än så länge är jag helt enormt impad, ska bli spännande imorgon å få leka i lite mer dagsljus också.

=)

Hur upplever du sökaren ?
 
Är det någon som beställde från de billiga 30d kamerahusen från Inwarehouse och har fått det ännu?
 
Jag väntar på min kit.. Canon EOS 30D med EFS 17-85 inkommer 28/4 16 990:- från inwarehouse den ska komma imorn enligt dom..:)
Det kliar i fingrarna redan.. Hoppas att den kommer imorn...:(
 
JSL skrev:
Hur upplever du sökaren ?
Jämfört med 300D så är den lika liten, men snäppet tydligare tror jag nog. Det är dock inte en sökare för folk som vill fokusera mycket manuellt, då måste man upp till 5D antar jag.

Kort och gott, sökaren är helt ok, men knappast kamerans starka sida.
 
thejojk skrev:
Är det någon som beställde från de billiga 30d kamerahusen från Inwarehouse och har fått det ännu?

Jodå, jag beställde min därifrån när priset sjönk tillfälligt. Jag valde att hämta den direkt från deras lager i Solna där den dök upp den 23/3.
Jag åkte på semester två dagar innan det så jag fick vänta med att hämta den till den 29/3...
 
devNull skrev:
Jodå, jag beställde min därifrån när priset sjönk tillfälligt. Jag valde att hämta den direkt från deras lager i Solna där den dök upp den 23/3.
Jag åkte på semester två dagar innan det så jag fick vänta med att hämta den till den 29/3...

Minns du vilken dag du lada ordern? Jag lade min 17/3 och har inte fått den ännu :-(
 
Efter att ha grävt lite bland gamla mail hittade jag orderbekräftelsen.
Beställningen gjordes 22:07 16/3.
 
Förhoppningsvis får IW in hus nästa vecka, en av deras leverantörer skulle ev få in då. Jag är etta ;-)
 
30d

Jag är hittills mycket nöjd med 30 d.
+ Klockren skärpa
+ Snabb som f-n
+ mindre brus

- högt slutarljud
- mer brus än väntat på 800 och 1600.

summa summarum: en mycket mycket bra kamera!
 
Nerevarine skrev:
Fick min kamera idag, så riktigt snabb leverans från zebramedia, då paketet gick iväg igår.

Och första intrycket av kameran....underbar! Grymt snabb och stabil jämfört med min 300D... Känns som en pansarvagn i jämförelse...och batterigreppet är även det avsevärt skönare och stabilare.

Autofokusen är mycket exaktare, och jobbar ruggigt bra även i dåligt ljus...ja...än så länge är jag helt enormt impad, ska bli spännande imorgon å få leka i lite mer dagsljus också.

=)

Måste haft otur då, beställde nog timmarna efter dig och har hittils inte hört ett knyst från zebramedia, dessutom har lagerstatusen sedan dess gått från "i lager" till bristvara eller vad det nu står.

// Mats
 
Ring till inet och kolla leveranstid. Min levererades på 2-3 arbetsdagar. Priset låg på någon hundring över zebramedia, men hade svensk manual.
 
myrslok skrev:
Måste haft otur då, beställde nog timmarna efter dig och har hittils inte hört ett knyst från zebramedia, dessutom har lagerstatusen sedan dess gått från "i lager" till bristvara eller vad det nu står.

// Mats

Dom har tryck på sig och låg fram till fredag efter i leveranserna. Men dom jobbar för brinnande livet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.