Annons

Leveransproblem?? Trots prishöjning!

Produkter
(logga in för att koppla)
nej jag förstår det
I Lund har det redan skett på Karnevalen det som skall ske
 

Bilagor

  • _MG_0329.jpg
    _MG_0329.jpg
    44.7 KB · Visningar: 185
Hur kopplar du bristen på canon proffsoptik till det mest överskattade jippot sedan 70-talet? Storsatsar canon där med servicetält? Eller försöker du avdramatisera problemen hos canon?;)
 
Köpte mitt EF 100-400 under 09, tog 34 dagar innan leverans, köpte visserligen av Rajala, men ändå. Var i kontakt med Canon Sverige ang. leveranstiden, dom påstod att Rajala fick små men dock leverans av gluggen, detta förnekade Rajala.

Har köpt en EF 70-200/4 IS nu i vår, leveranstid 21 dagar, tittade även på begagnat, hittade ingen vettig. Det fanns ganska många 2,8 begangnade, men 4/0 är ju både lättare, skarpare och något billigare så därför kanske man efterfrågar man den mer

Jag tror att efterfrågan har ökat, man fotograferar helt enkelt mer och mer, och köper mer utrustning, men då borde även andra tillverkare ha samma problem.

/Stefan
 
Hur kopplar du bristen på canon proffsoptik till det mest överskattade jippot sedan 70-talet? Storsatsar canon där med servicetält? Eller försöker du avdramatisera problemen hos canon?;)

båda har stora leverensproblem just nu, efterfrågan har varit större än förväntat.
 
Det har dom säkert, men de försöker nog tysta ner problemen. Det är nog fritt flöde mellan canon och nikon just nu efter mk IV släpptes.

Pratade just med kungsholms foto och de spådde flera veckor till. Då har de inte kunnat leverera 24-70 på några veckor heller.

Efterfrågan verkar inte vara skyhög heller för jag står först i kö på många ställen nu:).. Det gör saken ännu skummare.

Har sett på de få veckor jag letat att priserna gått upp på många handlare. Utbud och efterfrågan.. Kan det var det att canon vill pressa upp priserna?
 
Senast ändrad:
Sverige ÄR ett för Canon, ett oviktigt land - därför är lager och prissättningen också något helt galet.
En rekomendation är att handla utomlands - där man ibland kan komma undan med 50% av ockerpriset, än här hemma.
 
Sverige ÄR ett för Canon, ett oviktigt land - därför är lager och prissättningen också något helt galet.
En rekomendation är att handla utomlands - där man ibland kan komma undan med 50% av ockerpriset, än här hemma.

Kollade på B&H och de kunde leverera för några tior under cyber.. De KUNDE iofs leverera och det kan ju vara värt lite bara det..

Visa mig en firma som kan sälja mig en 24-70 för 5500 så köper jag alla dom har!
 
Kollade på B&H och de kunde leverera för några tior under cyber.. De KUNDE iofs leverera och det kan ju vara värt lite bara det..

Visa mig en firma som kan sälja mig en 24-70 för 5500 så köper jag alla dom har!

Du rekomenderas att läsa ALLT man skriver och jag citerar mig själv
citat

-"där man ibland kan komma undan med 50% av ockerpriset, än här hemma. "

slutcitat.

Jag handlade en 400 2.8 L IS USM på bhphoto i New York förra året. För den betalade jag ~43 tusen. Hemma i ocker-sverige kostar den närmare 90 tusen ! (86 tusen på cyberphoto..)
 
Du rekomenderas att läsa ALLT man skriver och jag citerar mig själv
citat

-"där man ibland kan komma undan med 50% av ockerpriset, än här hemma. "

slutcitat.

Jag handlade en 400 2.8 L IS USM på bhphoto i New York förra året. För den betalade jag ~43 tusen. Hemma i ocker-sverige kostar den närmare 90 tusen ! (86 tusen på cyberphoto..)

Ber om ursäkt! Bra tips, ska tänka på det om jag ska köpa något lite dyrare objektiv någon gång.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.