Annons

Leveransproblem?? Trots prishöjning!

Produkter
(logga in för att koppla)
Skaffa ett snyggt begagnat istället. Tycker mig ha sett några ligga ute för försäljning här på FS. De begagnade BORDE dessutom hunnit med en vända för garantijustering.

Det är en enorm variation på hur välkalibrerad 24-70/2.8L usm är vid leverans. Skulle ALDRIG i h-e köpa ett obesett eller ett som inte varit inne för kalibrering.

Att köpa över disk och prova på egen kamera (om den är bra justerad) är närmast ett måste för att man ska kunna dra fördel av denna glugg som är enormt bra när den är rätt ihopsatt/kalibrerad.

Jag var tvungen att gå igenom 3 ex. Det tredje var okej men behövde ändå en finjustering på Intervision.
Jämförde med 2 st andra som ägdes av andra fotografer. De gluggarna var inte bra inställda heller.

d v s statisiskt enl mina privata erfarenheter måste man gå igenom 5 ex för att hitta 1 bra.
 
fakta: det är logistiska problem hos flera leverantörer. Nikon D5000 och D300s har varit svåra att få tag i, D3s nästan omöjlig i snart 2 månader...Canon har väldigt mycket problem med leveranser.

Problemet med prisjakt och pricerunner är att de visar grönt på flera aktörer för att aktörerna antingen inte rapporterar sina lagersaldon eller för att de inte har system som automatiskt justerar sådan. Jag vet flera som ringt de som "har i lager" enligt prisjämförelsesajter, men fått samma svar "tyvärr inte på lager..." och sen en förklaring på varför uppdateringar inte sker...

Några skyller på komponentbrist, några skyller på askmolnet och därigenom kraftigt förhöjda fraktpriser varvid man stått med produkterna tills man hittat billigare sätt att frakta produkter.

Angående nyheter så kommer hösten vara rätt intensiv med nyheter.
 
Rajalabutiken i Stockholm hade i alla fall tre st 24-70L i hyllan för ett par dagar sedan, så de lär ha den hemma,och för under 13 tusen. Tror inte det minsta på felaktigt lagersaldo
 
Har ringt och de kunde ställa mig i kö.. Men jag vade att avstå då jag står i kö på cyber och inet och de är 1000 kr billigare
 
Rajalabutiken i Stockholm hade i alla fall tre st 24-70L i hyllan för ett par dagar sedan, så de lär ha den hemma,och för under 13 tusen. Tror inte det minsta på felaktigt lagersaldo

Inte i specifika fall. Självklart har butiker produkter i lager. MEN! Kolla vissa ÅF som enligt prisjakt har varenda produkt hemma i lager....så får du se att det misstämmer i många fall. Men har de hemma och man får bra pris...handla på...

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=1493&lista=prod&o=produkt_pris_inkmoms&s=800

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=3557&lista=prod&o=produkt_pris_inkmoms&s=600

Två duktiga handlare...men har de allt det där hemma tror du? Titta historiskt så lsyer dessa produkter grönt jämt...
 
Så är det två av de dyraste ÅF också:)

Många firmor har satt det i system men det straffar ut dom själva, folk kmmer lessna

Cred till kungsholms foto som tog bort sin görna symbol på prisjakt efter att jag påtalat felet..
 
Senast ändrad:
Nånting verkar ha hänt.. Innan klockan var 11 i morse så hade 3 fimor ringt och berättat att de kan skicka ett 24-70 samma dag:). Snacka om att alla verkar få grejerna från canon samtidigt. Sedan går det några veckor innan nästa skeppning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.