Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveransproblem hos Blurb

Produkter
(logga in för att koppla)

Seb68

Aktiv medlem
jag har beställt fotoböcker hos Blurb vilket jag gjort flera gånger förr och skulle få leverans idag eller tidigare. Det står fortfarande att boken är "in produktion" så det lär e inte klara tyvärr. De lär inte bara missa dagens utsatta leverans utan det lär väl dröja ett par dagar så julklapparna hinner sorgligt nog inte överlämnas som det är tänkt. Trist med tanke på att man jobbat med den hela året för att ha en bra julklapp.

Tycker att böckerna blir bra från Blurb men detta är första gången jag haft problem med leveransen. Något som inte är lika fantastiskt är tillgängligheten på deras kundservice. Försökt få veta om det är fel angivet och att böckerna är skickade eller hur försenade de kommer att bli.

Någon annan som beställt och vet om de har leveransproblem just nu?

Vet inte om det är slumpen ...men en timma efter att jag postat detta fick jag plötsligt svar från Blurb. Ett iof ganska intetsägande svar som innebar att de skall "looking into this " och återkomma snart samt tacka mig för mitt tålamod.

.

Jag har aldrig haft problem med Blurb, iallafall då det gäller leverans. Däremot så har de haft problem att bilden på framsidan får en annan nyans än samma bild inne i boken. Sjukt svårt att veta hur man skall sätta nyansen på framsidan. Blivit att chansa många gånger.

Jag har tills nu inte heller haft problem med leveranser från Blurb och har beställt böcker 8-9 gånger tidigare men denna gång verkar det vara en del problem. Böckerna kom fram tre dagar försent (och två dagar försent för att kunna använda två av dem som julklappar).

Kan hålla med om framsidan. De hade av någon anledning en väldigt hög färgmättnad jämfört med hur bilderna skall se ut. Kan säga det med säkerhet eftersom samma bilder använts i produkter från Crimson där de överensstämt med hur det såg ut på min kalibrerade skärm. Nu råkar det vara så att just dessa två bilder är ganska ok med lite högre mättnad men lite knepigt att få till det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar