Advertisement

Annons

Leveranser av D300

Produkter
(logga in för att koppla)

timofej

Aktiv medlem
Tänkte starta en ny tråd gällande enbart leveranser av D300. Om jag utgår från tidigare kameralanseringar kommer det att finnas mycket folk som vill dela med sig hur och när de får sina kameror.

Anledningen till att jag startar tråden nu är att jag fått ett klart datum om D300 leverans från Dustin!

**********************************
Artikelnummer Benämning Antal Apris Lev. datum
-----------------------------------
5010114666 NIKON D300 KAMERAHUS 1 1XXXX,XX 2007-10-12

Alla angivna leveranstider är preliminära.
***********************************

Även om datumet är preliminärt ger det ett visst hopp! :)

Ärligt talat tror jag inte på det ett dugg. Helt inställd på december.
 
J0£L skrev:
Nu står det "Beräknad leverans 2007-12-13" på deras hemsida :(.
Såg det också. I och för sig kan de ha tagit hänsyn till kön när de anger leveransdatumet på sin hemsida. Tror dock själv att det är helt enkelt ett tryckfel i meddelandet jag fått. Men måste säga att mitt hjärta slog lite snabbare under ett tag när jag läste det.:)
 
Jag har fått veta att jag kommer att få min i Ganska snart iallafall :D
En nikon representant sa att D300 kommer inte att lida av samma leveransproblem som D200 gjorde efter som nikon sverige har fått större prioritet än vad dom hade vid D200 lanseringen..
 
Ja, man hoppas ju att den dyker upp innan jul =I

Jobbar i fotobutik, så några av oss har gjort direktbeställningar från Nikon. Men vi får dom inte före alla andra för det. Vi får lugnt vänta på vår tur...eller otur ;-)

Det ska bli vansinnigt skoj när den dyker upp! Har hört något om slutet på november. Men det vet man ju aldrig...

cf
 
En fotobutik i Helsingborg har blivit lovad både D3 och D300 den 16/11 av Nikon. Men jag bara säger, glöm det om man skall vara realistisk, har aldrig stämt när tidigare modeller har släppts
 
Har fått ett nytt meddelande från Dustin:

********************************************

Meddelande om ändrat uppskattat leveransdatum

Artikelnummer Benämning Antal Apris Lev. datum
----------------------------------------------------------------------------------------
5010114666 NIKON D300 KAMERAHUS 1 1XXXX,XX 2007-11-12

Alla angivna leveranstider är preliminära.

********************************************

Det ser mer realistiskt ut.
 
timofej skrev:
Det ser mer realistiskt ut.

Nästa meddelande från Dustin ser ut såhär:

********************************************

Meddelande om ändrat uppskattat leveransdatum

Artikelnummer Benämning Antal Apris Lev. datum
----------------------------------------------------------------------------------------
5010114666 NIKON D300 KAMERAHUS 1 1XXXX,XX 2007-12-12

Alla angivna leveranstider är preliminära.

********************************************
 
Frågan ärju om Nikon Prioriterar D3:an före, eller om den kommer att släppas samtidigt. jag har fått intrycket av att Nikon prioriterar att få ut D3:an tll yrkesfotograferna, framförallt de med ett NPS-medlemskap.
 
Jeppe skrev:
Frågan ärju om Nikon Prioriterar D3:an före, eller om den kommer att släppas samtidigt. jag har fått intrycket av att Nikon prioriterar att få ut D3:an tll yrkesfotograferna, framförallt de med ett NPS-medlemskap.
Varför skulle de samsas? Hur många komponenter delar kamerorna på? AF-modul, LCD, något mer? Kamerorna tillverkas på olika fabriker också.
 
Nu kommer jag inte ihåg var jag läste det, men 60.000 D300 kommer det att produceras i månaden (24timmars produktion, till skillnad från D3 som är vanlig 8timmars), så det lär vara kärvt de första månaderna om man inte ställt sig i kö redan.
 
Har beställt och väntar!

Finns det ingen som har en aning om leveranstiden för en D300 beställd i går hos Scandinavian Photo? Dom säger att dom inte vet hur många D300 dom får in, så leveransbesked går inte att ge. Men gissningar baserade på lösa fakta då....vankar runt som en äggsjuk höna ju!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.