Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som vet hur det kommer sig att Japanfoto i princip har kameran på hyllan medan de flesta andra har helt oöverskådliga kölistor som sträcker sig så långt att folk tappar sugen, går till Japanfoto och får en kamera i handen? Är ni säkra på att det inte upphottade D50's ni köper ;)
 
robowich skrev:
Är det någon som vet hur det kommer sig att Japanfoto i princip har kameran på hyllan medan de flesta andra har helt oöverskådliga kölistor som sträcker sig så långt att folk tappar sugen, går till Japanfoto och får en kamera i handen? Är ni säkra på att det inte upphottade D50's ni köper ;)

Med tanke på deras namn och det faktum att manualen de skickar med kameran är en .pdf på engelska så kan man ju misstänka att det är något de importerat direkt från Japan.
 
robowich skrev:
Är det någon som vet hur det kommer sig att Japanfoto i princip har kameran på hyllan medan de flesta andra har helt oöverskådliga kölistor som sträcker sig så långt att folk tappar sugen, går till Japanfoto och får en kamera i handen? Är ni säkra på att det inte upphottade D50's ni köper ;)

Jag kan med lite insides information berätta att Japanfoto i göteborg hade 3 ex på hyllan idag som inte var öronmärkta om man säger så.
2 ex var lånade av Japanfoto i Norge till idag för att dom hade en Demodag!
 
michap skrev:
Resultatet: en D200 skickas till mig på måndag..(eller om jag har riktig tur så hann de skicka den redan idag).

Jag hade plats 32 hos Schönherrs när jag ringde och kollade i förmiddags, den senaste leverans de fick var 3 kameror "för ett par veckor sedan".
/Micha

Samma svar som jag fick mao. Kameran skickas idag eller på måndag. Hos Cyberphoto var kön 80 pers lång och de brukar bara få in några st, 1-2 gånger/månad! Undrar jag vart problemet ligger? Hos Nikon Japan? Nikon Sverige? Kanske är det vägverkets köp av 700st D200 som spökar åndå. Marknadsgubbarna i Japan borde väll förstått vilket tryck kameran skulle skapa och varit beredda på det.
 
Asson skrev:
Samma svar som jag fick mao. Kameran skickas idag eller på måndag. Hos Cyberphoto var kön 80 pers lång och de brukar bara få in några st, 1-2 gånger/månad! Undrar jag vart problemet ligger? Hos Nikon Japan? Nikon Sverige? Kanske är det vägverkets köp av 700st D200 som spökar åndå. Marknadsgubbarna i Japan borde väll förstått vilket tryck kameran skulle skapa och varit beredda på det.

Jag fick för mig att det var D70 polisen köpte?
 
Asson skrev:
Samma svar som jag fick mao. Kameran skickas idag eller på måndag. Hos Cyberphoto var kön 80 pers lång och de brukar bara få in några st, 1-2 gånger/månad! Undrar jag vart problemet ligger? Hos Nikon Japan? Nikon Sverige? Kanske är det vägverkets köp av 700st D200 som spökar åndå. Marknadsgubbarna i Japan borde väll förstått vilket tryck kameran skulle skapa och varit beredda på det.

Vägverket har gjort sin beställnig direkt från Japan och därför skall inte den beställningen påverka leveransen av D200 i Sverige.

kent.
 
Garden_State skrev:
Med tanke på deras namn och det faktum att manualen de skickar med kameran är en .pdf på engelska så kan man ju misstänka att det är något de importerat direkt från Japan.

Jag tror inte de kommer direkt från Japan. På garantibeviset står ju Nikon Europe som distributör.

Och serienumret börjar ju med en fyra, som väl gäller för europa tror jag.
 
swepri skrev:
Jag tror inte de kommer direkt från Japan. På garantibeviset står ju Nikon Europe som distributör.

Och serienumret börjar ju med en fyra, som väl gäller för europa tror jag.

Hm kollade lite med bekanta och serienummer
F80 börjar på 2
D50 på 6
D70 på 4
D200 på 4 och batterigreppet på 2
 
michap skrev:
Så vitt jag förstår så kommer kamerorna på Japanphoto från deras butik i Norge.

/Micha

Vill inte norskarna ha D200'or... Deras oljemiljoner kanske påverkar kameraköpen, så de köper D2x istället !?

Jag ställer frågan igen!

Har någon fått en 200'a från Cyberphoto den senaste tiden? I så fall viket datum beställdes den?
 
Jag frågade Cyberphoto om leveranstakten, svaret var :Kö 80 pers, leveranstakten ett par stycken 1-2 ggr/mån. Snigeltakt mao.

Vad gäller Japanphoto så har jag oxå hört att de hämtar i Norge. Mig kvittar det vart de kommer ifrån, jag ska ändå inte prata med den. :)

Nikon Sverige hämtar visst sina på månen. Därför är leveranserna obefintliga.
 
För att förtydliga: kvinnan jag pratade med på Japanphoto sa "de kommer från vår butik i Norge". Så jag antar att de är beställda av Nikon i Norge och levererade till butiker där. Kanske har de fått större dos D200 per fotograf på andra sidan puckeln.. Någon i Japan kanske misstog BNP med befolkning eller något... :-D

/Micha
 
Sköna Helena skrev:
Hm kollade lite med bekanta och serienummer
F80 börjar på 2
D50 på 6
D70 på 4
D200 på 4 och batterigreppet på 2

Min D200 börjar på 6 (den är dock köpt i HK).

Inte kan väl serienumret vara kopplat till världsdel?! Då skulle Nikon, redan vid tillverkning, ha bestämt vart kameran skulle skeppas. Det låter inte rimligt.

/AnWi
 
AnWi skrev:
Min D200 börjar på 6 (den är dock köpt i HK).

Inte kan väl serienumret vara kopplat till världsdel?! Då skulle Nikon, redan vid tillverkning, ha bestämt vart kameran skulle skeppas. Det låter inte rimligt.

/AnWi

Serienummer sätts inte dit vid tillverkningen utan en sådär 700 små japaner sitter och graverar in det precis innan de skeppas. Varför tror du annars att Nikon har så långa leveranstider!? PS. 680 av de 700 jobbar bara med att slumpmässigt hitta på serienummer. De 20 som faktiskt jobbar är överhopade av jobb DS.
 
Zebulah skrev:
Intressant att de har en epostadress men ingen hemsida.

Det var min tanke också, men efter att ha gjort en sökning på mobilnumret i annonsen (jag är en paranoid människa av naturen) så såg jag att ett känt namn låg bakom företaget (samma person är f.ö medlem här på fotosidan).

Jag tar risken. :)
 
Senast ändrad:
Har ni inte läst förut i tråden?

Zoso skrev:
Vägverket har gjort sin beställnig direkt från Japan och därför skall inte den beställningen påverka leveransen av D200 i Sverige.

kent.

Det är INTE D200 i vägverkets/polisens kameraskåp.
Kent, kan du gå i ed på att vägverket gjort sin beställning direkt från Japan?....



I så fall vet i alla fall jag att du ljuger.

Hälsningar

Adam
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.