Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
leverans från pixxass
- Trådstartare MartLenn
- Start datum
dl_4711
Aktiv medlem
MartLenn skrev:
Hej!
Ni som beställt från pixxass.de, hur skickade de leveransen? Bud eller vanligt postpaket?
Vanligt postpaket. Tog nio dagar för oss.
dl_4711
Aktiv medlem
MartLenn skrev:
9 dagar från att du beställde?
9 dagar från det att de skickade paketet. Problemet är att liggetiden hos IPS, den tyska postens tjänst för distribution av paket till utlandet, är väldigt oberäknelig.
MartLenn
Aktiv medlem
De förstår engelska, men svarar lite knackigt. Dock är de väldigt snabba på att svara på mail(åtminstone mån-fre innan 17:00).
Jag tycker du ska skicka ett mail och fråga; själv har jag nu väntat 1.5 vecka i onödan på att de ska skicka mitt paket. Som jag skriver ovan väntade de tills idag för att väskan jag beställt skulle komma idag. Det har den dock inte gjort, så de har skickat paketet utan väska och betalar tillbaks mina väskkostnader. Lite kass kundpolitik tycker jag nog.
Jag fick mitt colli-id först efter att ha bett om det.
Jag tycker du ska skicka ett mail och fråga; själv har jag nu väntat 1.5 vecka i onödan på att de ska skicka mitt paket. Som jag skriver ovan väntade de tills idag för att väskan jag beställt skulle komma idag. Det har den dock inte gjort, så de har skickat paketet utan väska och betalar tillbaks mina väskkostnader. Lite kass kundpolitik tycker jag nog.
Jag fick mitt colli-id först efter att ha bett om det.
Inca
Avslutat medlemskap
Nu har jag fått mitt colli-id efter att ha skickat mejl till dem (som MartLenn sa). Pixxass hade skickat beställningen till DHL den 3 juni och sa att DHL skulle skicka beställningen den 4 juni, men när jag kollar på DHL:s hemsida hittas inte paketet. Vad beror det på? Hittar ni mitt paket? colli-id: 084109474316
MartLenn
Aktiv medlem
Jag har inte heller lyckats hitta mitt paket via websökning. Den information svenska DHL gav mig var att paketet antagligen byter kod när den passerar gräsen, och därför inte är sökbart i deras system.
På http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/report_popup.jsp?lang=en finns en sökmöjlighet för 12-siffriga nummer, men jag tror att den bara fungerar för paket skickade inom tyskland(med tyskt postnummer angivet).
Nu har jag mailat tyska dhl med min fråga och försöker få tag i information den vägen.
På http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/report_popup.jsp?lang=en finns en sökmöjlighet för 12-siffriga nummer, men jag tror att den bara fungerar för paket skickade inom tyskland(med tyskt postnummer angivet).
Nu har jag mailat tyska dhl med min fråga och försöker få tag i information den vägen.
MartLenn
Aktiv medlem
uppdatering:
Nu har jag pratat med tyska DHL, och tydligen lämnar de över paketet till svenska posten, som ger paketet ett nytt paket-id. Detta nummer är inget som tyska DHL kunde ge mig, och jag har en känsla av att svenska posten inte lyckas heller. Har upplevt samma fenomen med ett paket från franska Nomatica en gång.
Nåja, mitt paket hade iaf lämnat Tyskland i lördags, så det ligger säkert och väntar på mig, men jag har inte fått nån lapp än. Bah, posten är slöa!
Nu har jag pratat med tyska DHL, och tydligen lämnar de över paketet till svenska posten, som ger paketet ett nytt paket-id. Detta nummer är inget som tyska DHL kunde ge mig, och jag har en känsla av att svenska posten inte lyckas heller. Har upplevt samma fenomen med ett paket från franska Nomatica en gång.
Nåja, mitt paket hade iaf lämnat Tyskland i lördags, så det ligger säkert och väntar på mig, men jag har inte fått nån lapp än. Bah, posten är slöa!
MartLenn
Aktiv medlem
ännu en uppdatering:
Vid tredje försöket att prata med postens kundtjänst lyckas jag äntligen bli kopplad till utlandsavdelningen, där de efter lite knappande lätt hittar mitt paket och kan ge mig ett nytt svenskt kolli-id. Äntligen!
Nu står det att "Försändelsen körs just nu ut till mottagaren", så jag är glad =)
Posten kan alltså hitta paket även om de tilldelats ett nytt kolli-id, deras kundtjänst är dock inte alltid tillräckligt kompetent för att veta om det själva.
Vid tredje försöket att prata med postens kundtjänst lyckas jag äntligen bli kopplad till utlandsavdelningen, där de efter lite knappande lätt hittar mitt paket och kan ge mig ett nytt svenskt kolli-id. Äntligen!
Nu står det att "Försändelsen körs just nu ut till mottagaren", så jag är glad =)
Posten kan alltså hitta paket även om de tilldelats ett nytt kolli-id, deras kundtjänst är dock inte alltid tillräckligt kompetent för att veta om det själva.
Inca
Avslutat medlemskap
Ringde alldeles nyss till posten och kopplades vidare till utrikeskundtjänsten utan problem och de hittade mitt paket direkt (använde pixxass kollinr); den ska ha kommit fram idag! Jag fick ett nytt kollinr och kan hämta den redan nu. Jag är så glad! Bara en timme kvar tills jag slutar jobba... Tack MartLenn!
MartLenn
Aktiv medlem
Grattis, du verkar ha mer tur än mig!
Efter att hela dan väntat på att paketet skulle komma(som ju "Försändelsen körs just nu ut till mottagaren" antyder) gav jag upp och ringde kundtjänst igen. Enligt dem var paketet aviserat, dvs. jag skulle få en avi i morgon. Stack genast iväg till Willys(där posten har sitt serviceställe) med kollinumret i högsta hygg, men de hade inte fått paketet än.. Dumma, dumma posten! Paketet har t.o.m. varit i Lund och vänt en sväng i morse..
Efter att hela dan väntat på att paketet skulle komma(som ju "Försändelsen körs just nu ut till mottagaren" antyder) gav jag upp och ringde kundtjänst igen. Enligt dem var paketet aviserat, dvs. jag skulle få en avi i morgon. Stack genast iväg till Willys(där posten har sitt serviceställe) med kollinumret i högsta hygg, men de hade inte fått paketet än.. Dumma, dumma posten! Paketet har t.o.m. varit i Lund och vänt en sväng i morse..
Inca
Avslutat medlemskap
Nej, jag har samma otur som du. Willys hos mig hade inte heller fått in paketet men på postens hemsida står det också "kl 11.18: Försändelsen körs just nu ut till mottagaren". Enligt kundtjänsten skulle paketet ha kommit fram och får jag avin imorgon... Ja då är det bara o vänta...
Inca
Avslutat medlemskap
Paketet kom igår! Jag är nöjd. Bara synd att man måste be Pixxass om kollinr och dubbelkolla att paketet verkligen har skíckats eftersom dem inte skickar något mail själv men annars är jag jättenöjd... Inte med Posten, det tar för lång tid och deras uppgifter på internet är missvisande.
Hoppas du fått ditt, MartLenn.
Hoppas du fått ditt, MartLenn.
Segeson
Aktiv medlem
Ibland svarar dom blixtsnabbt, inom 10 minuter.anisette skrev:
Har inte fått svar från Pixxass på mitt mail efter tre timmar och vill få iväg pengarna så snart som möjligt.
Tyvärr har dom också visat en betydligt sämre svarsvilja, det tog 11 dagar för dom att svara på hur jag skulle göra med min 4 dagar gamla trasiga kamera, vid det laget var den redan skickad på lagning i Sverige.
anisette
Aktiv medlem
Ja, de hörde av sig tidigt i morse och meddelade att ett av objektiven inte fanns i lager, men nu svarar de inte på mail.
Har Swift-koden alltså fungerat för er andra? Kan jag inte betala så måste jag avboka och försöka med någon annan butik. Bråttom för att hinna få det innan semestern
Har Swift-koden alltså fungerat för er andra? Kan jag inte betala så måste jag avboka och försöka med någon annan butik. Bråttom för att hinna få det innan semestern
Similar threads
- Svar
- 19
- Visningar
- 4 K
- Svar
- 0
- Visningar
- 2 K