Annons

Leverans av d80

Produkter
(logga in för att koppla)

andersfoto

Medlem
Jag undrar om det är någon som vet vart man kan beställa Nikon d80 för hyffsat snabb leverans. Enligt Cyberphot har Nikon skjutit fram sitt leveransdatum till med 2 veckor, alltså v. 39. Vet någon nånting om detta?
 
Kolla med andra affärer. Scandinavian Photo har fått in sin första leverans och Hegethorns likaså. Kameran har redan börjat "skeppas" så att Cyber inte fått in några verkar märkligt. Kanske fick de bara in ett fåtal och väntar på nästa leverans.

EDIT: Kollar du på prisjakt så förefaller det vara så finns det flera med D80 hemma. http://prisjakt.se/produkt.php?p=111695
 
Enligt Cyberphoto.se så är chansen stor att det inte blir levererans på D80 kitet med 18-135 objektivet förräns i oktober. Vilket gör mig ledsen då det var 3 veckor sedan jag beställde.
 
Är det någon som har en aning om vad 18-135 kan prestera? Är det optiskt likvärdigt med 18-70?

Jag har också beställt D80 med 18-135 från Cyberphoto men jag har inte fått några leveransbesked alls. Funderar eventuellt att köpa bara huset och investera i någon annan optik. Tamrons 17-50 / 2,8 verkar intressant.

/P
 
Jag hade beställt en D80 med objektivet 18-135, men har blivit lite skeptisk till objektivet efter att ha läst lite mer om det. Köpte idag enbart huset och tänker satsa på en 50/1.8 och en 18-200 zoom istället.
 
Galello skrev:
Jag hade beställt en D80 med objektivet 18-135, men har blivit lite skeptisk till objektivet efter att ha läst lite mer om det. Köpte idag enbart huset och tänker satsa på en 50/1.8 och en 18-200 zoom istället.

Var och vad har du läst om 18-135?

/P
 
D80 objektiv

Jag funderar också på 18-135:an. Om den funkar lika bra som 18-70 i detta brännviddsområde är det ju ett självklart val. Annars ska ju Sigmas 18-50 vara ett bra grundobjektiv, enligt uppgift vassare än Nikkor 18-70. Kostar ca 4500.

Olle, vore sjysst om du kan meddela var du läst om 18-135!

/Olof
 
idag köpte jag mig en d80 m 18-135, på kameradoktorn, är dock ingen kanonfotograf och de första bilderna blev inge vidare, fast det är rätt mörkt förstås

vad jag inte gillar är greppet, men man vänjer väl sig hoppas jag, tyckte d50 var skönare att hålla i, hade dock bara 18-55 till den, en lätt sak.
 
Galello skrev:
Är det någon som fått sin D80 levererad med 18-135 objektivet?

Nu verkar det som att D80 i kit med 18-135mm börjar att levereras ut, var förbi Ahlséns foto i Lerum och dom hede fått in ett par stycken.
Jag tycker att optiken verkar hålla måttet riktigt bra faktiskt!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.