Annons

Letar tips på batterigrepp & närbildsfilter

Produkter
(logga in för att koppla)

inbilsk

Medlem
Okej, nu har jag fått i uppdrag av maken att hitta ett batterigrepp, 50 fast objektiv 1,8 & närbildsfilter till min Nikon D80. Nu behöver jag lite experthjälp på var jag kan hitta hela paketet till bra pris samt vilka märken jag ska titta på. Objektivet vet jag redan vilket, men resten behöver jag hjälp med.

Jag veeeet, att macroobjektiv är till att föredra istället för ett närbildsfilter, men vill köra lite med det sistnämnda innan jag införskaffar mig ett objektiv.

Tacksam för hjälp =)

Canons närbildslinser är det som gäller om du vill ha bra kvalitet.
250D och 500D heter de, kostar runt 1500:- (dyra men bra).
Jag har själv en 500D till mitt 70-300 VR men jag tror man ska köra 250D på 50mm objektiv.

Mvh.
Anders

http://fotofyndet.se/product_info.php?cPath=54_62&products_id=5188
Det batterigreppet köpte jag till min D90. Är eeexakt samma grej som Nikons, fast det står ett annat namn på undersidan och kostar några hundralappar mindre. Annars skulle jag leta filter på tradera då det oftast är mycket billigare där än i vanlig affär. Brukar i och för sig även finnas batterigrepp där och ibland också en 50mm f1.8 som brukar gå för runt 800kr kanske. Men annars kostar dom ändå inte så mycket nytt. Kolla www.cyberphoto.se t ex

Raynox gör två billiga linser, DCR 150 och 250. Marumi har en motsvarighet till Canons 250D och 500D, vilket ska vara billigare.

Jag köpte ett Flashpointgrepp fr Adorama för min D300. Det kanske finns för D80 också. Tror det också kallas Meike. Har fått bra kritik på olika forum. Jag är också nöjd. Det funkar lika bra som MB-D10.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar