Advertisement

Annons

Leonidernas meteorsvärm....

Produkter
(logga in för att koppla)
Själv hade jag tänkt köra Provia 400F, ev pressa till 800 om det skulle behövas. Ska även ha med mig Fuji 800... 24-70/2.8 bör väl fungera bra. Då får man förhoppningsvis inte såå långa tider..
 
Det verkar som det inte blir några kort för min del... Gick upp imorse bara för att kolla hur vädret var och det ända jag såg var gråa moln... Så om det blir så imorgon också... Synd egentligen. Hoppas att ni andra har mer tur än jag.

Darren
 
Jag kommer definitivt att göra ett försök några timmar före jobbet. Jag skall försöka vid Edsjön i Upplands Väsby.

Jag blir osäker på riktningen. Det har givits olika bud.

Hoppas molnen - vilket är ganska vanligt - håller sig hyfsat borta så tidigt.
 
Ikvæll så ska vi ut, runt 30-40 personer ifrån skolan ska upp på fjellet bredvid, med sovsæck, liggunderlag, kamera, kakao, och ett pressening om det skulle mot førmodan behøvas. ;)
 
Jan: Enligt vår tidnig här nere (Helsingborgs Dagblad) är det åt sydost man ska vända blicken (kameran)
 
Skulle vara kul om alla la upp någon av sina bilder till ett album. Så man kan se det ur "andras vinklar"
Vem vet.. vi kanske tillockmed får ställa ut bilderna här på fotosidan

Adam
 
Jajaja!! Stjärnklart i Skåne... såg mörkt ut ända tills 23:00....Nu har det 4 timmar på sig att spricka upp helt... så har man en klar himmel tidigt tidigt imorgon....Toppen är vid 4.48 i NV Skåne :)
 
Jeppe skrev:
Jajaja!! Stjärnklart i Skåne... såg mörkt ut ända tills 23:00....Nu har det 4 timmar på sig att spricka upp helt... så har man en klar himmel tidigt tidigt imorgon....Toppen är vid 4.48 i NV Skåne :)

Ja... Vissa har ju tur i livet :) Här är det snöblandat regn som gäller, och gråa moln överallt.
 
BiNo skrev:
Ha en underbar tidig morgon med bra bilder, här är det bara moln:-(

Morgon?? det är natt fortfarande.
Ja .. nu går ja nog åsse...

Ska klä på mig lite mer .. ladda kameran med film å sedan är de ut och bränna av en del kort..


Adam
 
hoppas ni andra har haft bättre lycka, jag ska lämna in filmen och se om jag fick med några.
Tror att jag fick en i allafall.
 
Haaaa... underbart.. trevligt skådespel.. påminde lite om star trek...när de flyger iväg in i hyperspace. Det blev 50 exponeringar... Måste finnas någon som blev bra. Jag vet att jag fick en hel del, frågan är hur resultatet blev.

Hmmm. undrar när fotobutiken öppnar? ;)

Vi hade helt underbart stjärnklart här nere i Skåne, så jag tog bilen och körde ut en bit på den skånska lansbygden. Riktade in kameran mot Lejonet och Jupiter, 24mm, 30"/f4,ISO 800. Kameran på kontenurligt och i med trådutlösaren...sen var det bara att sätta sig på stolen och betrakta det hela.

Undrar om man inte ska ta och söka för det här beteendet ;)
 
Hej!

Ja, det var inte dumt, kallt men sevärt... Hehe, det var ju inte helt lätt att fånga någon meteor, de ville inte komma på kommando... =) Nu blir det iallafall resten av den varma chokladen och en varm dusch...

/Roger
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.