Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Någon som vet vad närgränsen ligger på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
LeadHead skrev:
Någon som vet vad närgränsen ligger på?
gerhardp skrev:
Lite sent svar men jag fick min Lensbaby 2.0 för ett par veckor sedan och hittade den här tråden idag när jag sökte här i forumet, efter att ha varit ute med min nya baby idag (läs mer på min blogg).
Närgränsen på Lensbaby 2.0 är ca 1 fot (ca 30 cm) enligt dokumentationen.
/G
gerhardp skrev:
Lite sent svar men jag fick min Lensbaby 2.0 för ett par veckor sedan och hittade den här tråden idag när jag sökte här i forumet, efter att ha varit ute med min nya baby idag (läs mer på min blogg).
Närgränsen på Lensbaby 2.0 är ca 1 fot (ca 30 cm) enligt dokumentationen.
/G
wikman skrev:
Orkar inte registrera mig för att kommentera på din blog ;-) Men visst tusan funkar tidsautomatiken, iaf på min 1DsMkII, kan inte se att det skulle skilja på din.
/N
wikman skrev:
Men visst tusan funkar tidsautomatiken
.Z. skrev:
Hästbilden är suverän Gerhard!
//Larsa, som börjar bli sugen.
wikman skrev:
Ang. mitt inlägg om tidsautomatik så bör den självklart fungera, men han skrev i sin blog att man skulle glömma allt vad tid & bländarautomatik heter.
Jag har en x0.7 converter till min (så att den blir 35mm), det är standard 39mm gänga på linserna så i princip allt som passar på en videokamera passar på babyn.
Upptäckte en kul grej när min konverter fastnade och fel gänga lossnade när jag skrivade av den, då trillade lilla koppen med linsen ur och den gick att sätta tillbaka baklänges, vilket gav en "macrobaby", skall försöka skjuta lite testbilder så.
saab skrev:
Visst menar du 37 mm gänga? Jag hittar inget med 39mm på tex ScandinavianPhoto därimot många med 37 eller med med adaprar för en massa storlekar men aldrig 39 mm.
Jonas
fredda665 skrev:
Om jag förstår min kamera och Lensbabies.com rätt så har jag ingen ljusmätning med min D80 och ett Lensbaby-objektiv, så är tyvärr fallet va?
Hur svårt/jobbigt är det att fota utan automatik? Jag antar att det blir en hel del testfoton?