Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lensbaby 2.0

Produkter
(logga in för att koppla)
Förstoringoptiken är Meopta Belar 4.5/75. Bälgen är från ett kopplingsservo till en lastbilsmotor som jag tog från jobbet. Som fäste (ej med i bilden) har jag limmat locket från min 300D på bälgen.

Optiken kostade 200:- begagnat, bälgen gratis och locket gick det att göra hål på :) Jag kollade på lensbabybilder ett tag men den ger bilder med motion-blur liknande effekt istället för vanlig lugn harmonisk suddighet.

Finns en hel del bilder på min blog, klicka på archives och kolla i 300D arkivet.
 
paco skrev:
Förstoringoptiken är Meopta Belar 4.5/75. Bälgen är från ett kopplingsservo till en lastbilsmotor som jag tog från jobbet. Som fäste (ej med i bilden) har jag limmat locket från min 300D på bälgen.

Hemmabyggen är verkligen en sak som för fotokonsten frammåt och vidare! Tänk så mycket spännande man kan få fram med enkla medel.

Själv har jag några idéer på ombyggnationer och förbättringar (försämringar menar en del) av gamla slitna östtyska och ryska M42 objektiv. Mer om detta senare under året, när vinkelslipen har fått göra sitt...
 
handbolls_gurun skrev:
jag vill också ha en....

Jag har kontaktat lensbaby för att höra om de kan ge fotosidan.se något specialerbjudande. De var lite avvaktande eftersom de just nu hade mer beställningar än de kan hantera och håller på att skaffa en skandinavisk återförsäljare, men de skall höra av sig igen.
 
clindh skrev:
Jag fick just en pressrelease om att A&T Phototech har tagit hem agenturen på Lensbabies, de kommer visas på Elmiamässan.

http://www.lensbabies.se

Läge att kolla specialpris med dem då...

Skall bli spännande att se hur priset blir, enligt Kirsten på LB skall det bli billigare för oss :) Jag gissar att gråimport utan tull & moms är svårt att slå.

Tyvärr har de inte fått några Lensbaby 2.0 till A&T ännu :-(
 
Inte vi (jag) som beställd direkt har hört något än heller.. = inga pengar har dragits från mitt konto. Man kan gissa att dom fått in många beställningar alltså..

Hoppas ni får se dom på mässan, lite för långt att åka för mig tyvärr.
 
Hmm, dom har blivit försenade igen alltså:

-- klipp ---
Please place your Lensbaby 2.0 order now. We will begin shipping Lensbaby 2.0 orders placed today on April 15 and will ship in the sequence we receive the orders. Original Lensbabies are available for shipment now.
 
Kan bara säga att med min 300D, så kör jag manuellt läge (bländaren visar 00). Sen justerar man tiden samtidigt som man fokuserar. Exponeringen kan variera rätt mycket beroende på hur mycket man vrider på bälgen.

Här är ett extremfall med mitt hemmabygge. Det svarta är alltså bälgen som kommit i vägen.
 
Ingemansson skrev:
Någon som har svaret på ovan ställda fråga?
Nej, men i bruksanvisningen står inte F80 som en av de uppräknade modelleran som inte kan mäta ljus med Lensbabyn på. "Most other Nikon bodies will meter ambient light trough the lens in aperture priority mode"
 
Jaha, då tvekar jag lite... Men visst, det går ju att mäta ljuset med lins på, slå över till manuell och köra på dom uppmätta värdena.

Vad kostar en sådan där?

/Andreas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.