Winrar
Aktiv medlem
Robin, drar du inte detta lite för låntg?
Har du någonsin stått i en monter på en mässa en hel dag. Förmodligen inte.
Det gör oftast väldigt ont i benen. Man har fått hundratals idiotiska frågor. Räddat alla påsar och färggranna broschyrer från skolklasserna som plockar på sig allt och sedan slänger det i närmaste container utanför.
Visst visar monterpersonalen mer intresse för någon de ser som en kund än någon som inte är det.
De är ju där för att göra en skillnad för sitt företag. Så med 24 år ser du kanske inte ut som Leicas typiska kund. Fast som jag beskrivit ovan är det väldigt mycket jobbigare att stå på en mässa än att vara besökare. Det är svårt att hela tiden orka vara trevlig.
Så kanske hade Leica personalen bara en svacka när du tittade in.
Du kan faktiskt inte begära att de visar dig samma intresse som någon som verkligen verkar kunna hosta upp pengarna. I slutändan är de faktiskt där för att det skall klinga till i kassan.
Inte för att svara på någon nörda intressanta frågor.
Är detta tydligt nog?
Jag var med Robin förra året och detta året fick lika dåligt bemötande.
Vi var på mässan på första dagen båda gångerna, så dom hade inte stått upp så många timmar. Att skylla på det tycker jag inte är okej. Där emot kanske om man kommit på lördagen ganska sent, då kan utställarna vara lite trötta och sega. Men inte denna gång.
Får gå med kavaj och slips, portfölj och cylinderhatt med sidenband. Då kanske man blir accepterad som snart 30 åring.