Ylva-Li
Aktiv medlem
Nja... Det är ju egentligen väldigt FÅ som verkligen behöver perfekt färgåtergivning, till de absolut flesta göromål klarar man sig rätt bra med "vilken skrm som helst", men en IPS är ju att föredra på grund av betraktningsvinkeln.
Jag köpte inte min laptop på grund av skärmen, jag valde den för att jag ville ha möjlighet att ha 32GB RAM i den. Däremot valde jag att lägga _ytterligare_ ett par tusen på maskinen när jag insåg att jag KUNDE få en skärm som var "långt-över-medel-för-en-laptop".
Sen kan man ju dessutom se det såhär: Ställ laptopens kostnad i relation till vilken prisklass du har på din övriga utrustning.
Nej inte perfekt färgåtergivning, men ok iaf? Vill som sagt inte att folk sen får bilderna (ska bränna ut på skiva på utställningar) och det ser extremt annorlunda ut mot vad de såg på skärmen. Helt andra färger etc.
Uhm.. well. Resten av utrustningen är rätt dyr. Satsar på en 5d mark II bland annat. Jag får starta-eget-bidrag från arbetsförmedlingen så jag har ju en budget där som jag inte kan överskrida då jag inte har mycket själv att lägga in.