Annons

Laptop/kamera-väska för resande

Produkter
(logga in för att koppla)

PackeL

Medlem
Hallå,

Jag letar efter en bra väska att kunna ta med både laptop och kamera (Nikon D300 med batterigrepp, 50mm- och 70-200-objektiv) på mina jobbresor. Väskan ska tas som handbagage och ska även innehålla kablar, laddare, nån bok etc.

Har ni några tips på väskor jag bör spana in?

Tack på förhand!

MVH
Patrik

Hej
Jag har en Crumpler axelväska svart/orange med plats för en MacBokk Pro 17 tum samt resten av det du beskriver.
Har inte använt den på länge. Kan släppa iväg den billigt.
Säg till så skickar jag bilder.
Gomer
070-466 90 85

Hejsan.

Jag har en LowePro Stealth Reporter D550 AW som jag nyligen inhandlat. Jag hade redan en bra ryggsäck men kan ju säga att den inte kommer att användas lika mycket sedan detta inköp. Väskan har bra fack och gott om utrymme utan att vara för stor. Materialval känns bra och den är stadig även om den inte är helt sprängfylld. Dragkedja i locket för snabb åtkomst och vädertätad. Den har bra plats för 15,6 laptop. Min 17" går dock inte ner i laptop facket men de har en större modell som är anpassad för det. Men jag ska skaffa mindre dator så jag köpte den mindre väskan. En 17" känns onödigt stor att släpa på.

För att ge exempel på hur mycket den rymmer så har jag just nu:

1st Canon 7d med batterigrepp.
1st monterat 70-200L 2,8 is II usm. Rätt stor sak.
1st Canon 40D med Sigma 17-70.
1st batteriladdare till 7d.
1st batteriladdare till blixtens batterier.
1st Canon speedlite 58ex ii.
1st kortläsare.
1st "förvaringsväska" för minneskort med en bunt kort i. (följer dessutom med en som är bra men lite för stor att stoppa i fickan eller ha hängande i byxorna med lilla karbinhaken.
1st 15,6 laptop.
1st självbiografi av Marilyn Manson =)
1st av det senaste numret av Fotoguiden. (enda tidningen som är värd att läsa=)
1st manual till 7d. (fortfarande många funktioner att lära=)

Verkligen övertydligt nu det jag beskrivit men mer klar bild kan du inte få över vad den klarar. Dessutom jäkligt bra bärrem så att inte ens allt detta känns för tungt så länge man bär den lite mer mot ryggen än direkt vid sidan av kroppen längre sträckor.

Och utöver detta "ska" den inte vara för stor för att ta med som handbagage.

Lycka till / J

Hej
Jag har en Crumpler axelväska svart/orange med plats för en MacBokk Pro 17 tum samt resten av det du beskriver.
Har inte använt den på länge. Kan släppa iväg den billigt.
Säg till så skickar jag bilder.
Gomer
070-466 90 85

Vilken modell? Har en Crumpler 15 Seater vanligtvis men den har inget utrymme för att packa kameran i. Men jag gillar Crumpler så dom har jag tittat lite på. Var inne på en New Dehli 510 men den klarar bara av 13-tums laptop.

Hejsan.

Jag har en LowePro Stealth Reporter D550 AW som jag nyligen inhandlat. Jag hade redan en bra ryggsäck men kan ju säga att den inte kommer att användas lika mycket sedan detta inköp. Väskan har bra fack och gott om utrymme utan att vara för stor. Materialval känns bra och den är stadig även om den inte är helt sprängfylld. Dragkedja i locket för snabb åtkomst och vädertätad. Den har bra plats för 15,6 laptop. Min 17" går dock inte ner i laptop facket men de har en större modell som är anpassad för det. Men jag ska skaffa mindre dator så jag köpte den mindre väskan. En 17" känns onödigt stor att släpa på.

För att ge exempel på hur mycket den rymmer så har jag just nu:

1st Canon 7d med batterigrepp.
1st monterat 70-200L 2,8 is II usm. Rätt stor sak.
1st Canon 40D med Sigma 17-70.
1st batteriladdare till 7d.
1st batteriladdare till blixtens batterier.
1st Canon speedlite 58ex ii.
1st kortläsare.
1st "förvaringsväska" för minneskort med en bunt kort i. (följer dessutom med en som är bra men lite för stor att stoppa i fickan eller ha hängande i byxorna med lilla karbinhaken.
1st 15,6 laptop.
1st självbiografi av Marilyn Manson =)
1st av det senaste numret av Fotoguiden. (enda tidningen som är värd att läsa=)
1st manual till 7d. (fortfarande många funktioner att lära=)

Verkligen övertydligt nu det jag beskrivit men mer klar bild kan du inte få över vad den klarar. Dessutom jäkligt bra bärrem så att inte ens allt detta känns för tungt så länge man bär den lite mer mot ryggen än direkt vid sidan av kroppen längre sträckor.

Och utöver detta "ska" den inte vara för stor för att ta med som handbagage.

Lycka till / J

Hmm, låter onekligen som det är vad jag letar efter. Ska titta närmare på den.

Tack!

Vilken modell? Har en Crumpler 15 Seater vanligtvis men den har inget utrymme för att packa kameran i. Men jag gillar Crumpler så dom har jag tittat lite på. Var inne på en New Dehli 510 men den klarar bara av 13-tums laptop.

Hmm, låter onekligen som det är vad jag letar efter. Ska titta närmare på den.

Tack!

Finns på Cyberphoto för 1595:-. Funderade först om det var dyrt eller inte och kändes tråkigt att köpa väskan osedd då jag gärna vill klämma lite innan och kolla facken osv. Det är svårt att läsa mått och sen föreställa sig hur stora de är. Visst. Det är inte en pytteväska men med tanke på vad man får plats i den så är den inte stor enligt mig. Har man bara en kamera och ett par objektiv så får du nog ner en tröja i den istället för som jag ett till kamerahus. Jag får utöver det jag har skrivit lätt plats med laddare till laptopen också.

Jag vågar rekommendera den då jag har höga krav på min utrustning och den fyller funktionen. Dessvärre står inte måtten på just den storleken på Cyberphotos sida men jag kan mäta den om det önskas. Men den är ju mellan den större och den mindre modellen så att säga och på dem står måtten.

Ha det bra.

Hmmm, kom att tänka på att det kanske inte är tillåtet att sälja eller bjuda ut något i forumet så här.
Under eftermiddagen får jag väl lägga ut väskan till försäljning så du kan se.
Forumregler är till för att följas är min åsikt.
Ursäkta moderatorer, tänkte mig inte för.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar