Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lagom tid för att få förnya en annons
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
PMD
Aktiv medlem
Jag röstade på 15 dagar, men det bästa vore nog en ännu kortare tid om det bara handlar om att ändra priset. Om en utannonserad vara inte har blivit såld inom en dryg vecka så finns det säkert annonsörer som vill sänka priset då. Att ändra själva innehållet i annonsen tycker jag däremot inte att det finns någon större anledning att göra såvida inte någon delvara har blivit såld, och då borde man få ändra det direkt.
Men det kan man väl göra utan tidshinder? Att "förnya" innebär väl att lägga in en ny annons, som då hamnar högst upp i listan.
Nej vi har en regel om 30 dgr just nu.
matlep
Aktiv medlem
Om man inte får en vara såld så måste man sänka priset. Hur snart man gör det tycker jag är upp till säljaren. Att bättra på objektbeskrivningen borde man också kunna göra när som helst.
Det får man ju redan som det är idag. Det vi pratar om här är ju att lägga in annonsen så att den hamnar överst i listan igen.
Mr Davidson
Aktiv medlem
Varför?
Som betalande medlem, anser jag fortfarande inte frågan besvarad varför en omröstning är så tydligt ledande formulerad som denna.
Jag skulle vilja ha den förklaringen. Nedan har jag formulerat om frågan för att inte ladda den.
Lagom tid för att få förnya en annons?
Vi har 30 dagar nu innan vi säger att en annons får förnyas. Kanske 30 dagar är för länge? Vad tycker ni är lagom tid för att möta behovet av att få förnya en annons?
Som betalande medlem, anser jag fortfarande inte frågan besvarad varför en omröstning är så tydligt ledande formulerad som denna.
Jag skulle vilja ha den förklaringen. Nedan har jag formulerat om frågan för att inte ladda den.
Lagom tid för att få förnya en annons?
Vi har 30 dagar nu innan vi säger att en annons får förnyas. Kanske 30 dagar är för länge? Vad tycker ni är lagom tid för att möta behovet av att få förnya en annons?
ErlandH
Aktiv medlem
Nej vi har en regel om 30 dgr just nu.
Om jag lägger in en annons måste jag alltså vänta 30 dagar innan jag kan t ex ändra priset i den?
Om jag lägger in en annons måste jag alltså vänta 30 dagar innan jag kan t ex ändra priset i den?
Nej.
Frågeställningen gäller förnyad annons och med nuvarande logik hos oss så innebär detta att man skapar en ny annons.
J O Härnström
Aktiv medlem
Att ändra i en annons kan man väl gör när som helst.
Jag antar att problemet är att en del medlemmar tar bort sin annons efter några dagar och sätter in den igen för att den ska hamna högst upp.
Det beteendet kommer man väl inte åt genom några regler som är lätta att kringgå.
Rätta mig om jag har fel.
Jag antar att problemet är att en del medlemmar tar bort sin annons efter några dagar och sätter in den igen för att den ska hamna högst upp.
Det beteendet kommer man väl inte åt genom några regler som är lätta att kringgå.
Rätta mig om jag har fel.
ErlandH
Aktiv medlem
Okej. Då lyckades jag nog formulera mitt förra inlägg så illa att du helt missuppfattade det. Det var avsett som en replik på Pers inlägg.
J O Härnström
Aktiv medlem
En månad tycker jag är rimligt.
Jag antar att bättre kontroll över annonserna med först varning och sedan tillfällig vistelse i utvisningbåset kan vara ett sätt att få bukt med missbruk av annonsreglerna.
Om man bara ändrar i annonsens innehåll t.ex för att priset var fel från början så syns det inte i annonslistan att ändringen är gjord.
En markering i listan att ändring är gjord kanske kan vara en god idé?
(typ blockets röda pil)
Jag antar att bättre kontroll över annonserna med först varning och sedan tillfällig vistelse i utvisningbåset kan vara ett sätt att få bukt med missbruk av annonsreglerna.
Om man bara ändrar i annonsens innehåll t.ex för att priset var fel från början så syns det inte i annonslistan att ändringen är gjord.
(typ blockets röda pil)
alfin
Aktiv medlem
Ja just det, bestraffa mera!En månad tycker jag är rimligt.
(typ blockets röda pil)
Hur stort problem kan det vara att någon bumpar sin annons?
Ja just det, bestraffa mera!
Jag tycker det är tråkigt att vi skall bestraffa mer. Det ger ju bara ett sämre klimat.
Men jag tycker att de regler vi satt upp skall man följa. Folk blir alltid upprörda när vissa följer regler och andra tycker att de står över dem. Men våra regler skall vara regler som merparten tycker är rimliga och därför är lätta följa. Och därför skall vi kanske justera liggtiden. Då behöver man kanske inte bumpa sin annons innan liggtiden gått ut.
Mr Davidson
Aktiv medlem
Ja just det, bestraffa mera!
Inte bara jag tydligen ... *tack, alfin*
J O Härnström
Aktiv medlem
Jag tycker det är tråkigt att vi skall bestraffa mer. Det ger ju bara ett sämre klimat.
Men jag tycker att de regler vi satt upp skall man följa. Folk blir alltid upprörda när vissa följer regler och andra tycker att de står över dem. Men våra regler skall vara regler som merparten tycker är rimliga och därför är lätta följa. Och därför skall vi kanske justera liggtiden. Då behöver man kanske inte bumpa sin annons innan liggtiden gått ut.
OK.
I så fall spelar tiden ingen roll alls.
Det är inte lätt att lösa den gorgiska knuten.
Alla ska vara nöjda, det låter bra.