Annons

Laga Kamera i Bangkok?

Produkter
(logga in för att koppla)

padster

Aktiv medlem
En snabb fråga om lagning av kamera i Bangkok. Är det någon som har någon erfarenhet av det? Bra affär eller verkstad.

Kameran som jag vill laga är en KM7D. Den startar upp som vanligt och Autofokus fungerar. Men när jag trycker ner slutarknappen helt så händer det inget. :(

MVH
Patrik
 
Har du tagit av och satt på optiken så det inte bara är den som sitter lite dumt? Så skedde i helgen som var med min A700á.. Den var död helt i avtryckaren.. Vred optiken på plats som jag tydligen lite slarvat med.. Så vips var allt frid o fröjd igen..

Kanske lite larvigt tips.. Men vem vet.. Kan ju vara så enkelt fel...

Eller bytt optik helt för kolla att det inte är den som spökar till det...?
 
Tack mayro, men det har jag redan provat...

Ingen annan som har något kreativt förslag? eller kanske en bra verkstad i Bangkok.

mvh
P
 
Putsa kontakterna till objektivet.
Spreja någon form av elektronikspray i avtryckare.

Har du testat en trådutlösare. Då ser du ju direkt om det är knappen som strular eller om det är något värre.
Är det vanlig 2,5mm stereoplugg till trådutlösaren är det ju bara att gå och köpa en sådan och kortsluta den.
 
Det finns ett par menyinställningar vill jag minnas - en som kräver AF signal för att ta kort och en för att ta kort "utan objektiv". Står de tokigt "händer ingenting".

Jag har ingen D7D hemma och inge manual till hands.
 
Har du vägarna förbi köpcentret MBK (uttalas långt typ: ma boon krong) så kan du leta på bottenvåningen där du har fotoaffärer modell proffsigare, tror dom heter photofile? inte säker, men bottenvåningen nära kentucky fried chicken. Dom kanske kan hjälpa dig, iallafall att hitta rätt.

Lycka till!


F
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.