Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Laddare till MN-15

Produkter
(logga in för att koppla)

Dadigan

Avslutat medlemskap
Nu lär jag väl bli hängd för att jag nämner detta:
Jag ska köpa en Nikon F100 och funderar på att skaffa mig ett par uppladdningsbara batterienheter. Men de kostar en hel del. Framför allt laddaren. Men jag läste att man kan använda en laddare som heter EH-3 som används till digitala nikonkameror.
Därför undrar jag om någon har erfarenhet av denna laddare och i såna fall vad den kostar.:rolleyes:

Hej

varför ska du hängas? F100 är en ypperlig kamera, topklass på alla sätt. Köp vanliga laddningsbara AA-batterier. Jag anv Friwo o Gp 1800 mAh med sep laddar, billigt o jättebra.

mvh
Johan
www.motljus.com

hängningen är ett resultat av att jag nämnde en analog kamera i forumet "DIGITAL FOTOGRAFI". Men huvudet sitter på ännu...
Vilka rekommenderar du bäst, GP eller Friwo?

Glömmde en sak...
Kan man köpa ett extra "magasin" till Mb-15. Att behöva byta batterier är ju inte så kul när man ser elvis presley springa ut från Hard-Rock Café. Då är det ju bättre att slita ut de gamla batterierna och bara sätta i ett nytt "magasin".
S¨å kan man köpa ett till?

Hej

aha, då förstår jag dig bättre. Extra batterihållare är knappast något som man behöver, åtminstone tycker inte jag det. Underhållsladda batterierna innan krävande fotografering, då räcker batteripacken till 100 rullar.

Friwo eller GP, spelar ingen roll, de har fungerat lika bra tycker jag. Perfekta att driva ex SB28 med dessutom, korta laddtider bl a.

mvh
Johan
www.motljus.com

Dadigan skrev:
Glömmde en sak...
Kan man köpa ett extra "magasin" till Mb-15. Att behöva byta batterier är ju inte så kul när man ser elvis presley springa ut från Hard-Rock Café. Då är det ju bättre att slita ut de gamla batterierna och bara sätta i ett nytt "magasin".
S¨å kan man köpa ett till?

Det går ju alltid. Magasinet till mitt MB-16 heter MS-16, så jag gissar på att du ska leta efter en MS-15.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar