Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ladda ner bild

Produkter
(logga in för att koppla)

mstoltz

Aktiv medlem
Hej

Jag undrar lite varför det inte går att spara bilder till sin dator , från FS ?

Tex, om jag har laddat upp en bild i mitt album / min sida, och vill vid ett senare tillfälle kanske spara ner den bilden till min dator, så går inte detta.

Jag kan förstå om det inte skulle gå att " spara bild" från andra medlemmar pga copy osv, men ens egna bilder, borde man väl kunna spara ner igen ?

Eller är det en funktion som jag har missat ?

Annars hade det varit en ide att kanske lägga till en knapp som heter " ladda ner bild(er) " på ens profil där man lägger sina bilder ?

MVH
Morgan

Om du går via Mina Bilder och klickar in dig på en viss bild så finns där en nedladdningslänk under tumnageln

Hej

Jag undrar lite varför det inte går att spara bilder till sin dator , från FS ?

Tex, om jag har laddat upp en bild i mitt album / min sida, och vill vid ett senare tillfälle kanske spara ner den bilden till min dator, så går inte detta.

Jag kan förstå om det inte skulle gå att " spara bild" från andra medlemmar pga copy osv, men ens egna bilder, borde man väl kunna spara ner igen ?

Eller är det en funktion som jag har missat ?

Annars hade det varit en ide att kanske lägga till en knapp som heter " ladda ner bild(er) " på ens profil där man lägger sina bilder ?

MVH
Morgan

Det absolut snabbaste är att du använder dig av google bildsök, då behöver du inte ens vara inloggad och kan lätt tanka ner bilderna i full storlek, f ö även såna som inte är dina.

Gå in på google.com, klicka på bildsök, sök på fotosidan.se och ditt eget namn, solnedgångar eller vad du nu vill söka efter.

Detta är helt lagligt så länge som det är dina egna bilder eller för personligt bruk.

Det absolut snabbaste är att du använder dig av google bildsök, då behöver du inte ens vara inloggad och kan lätt tanka ner bilderna i full storlek, f ö även såna som inte är dina.

Gå in på google.com, klicka på bildsök, sök på fotosidan.se och ditt eget namn, solnedgångar eller vad du nu vill söka efter.

Detta är helt lagligt så länge som det är dina egna bilder eller för personligt bruk.

Du har inte ens försökt det du skriver, eller hur? Albumen är inte indexerade. Däremot kan man hitta en och annan liten tumnagel, men inte alla. Det beror på om bilden t ex är länkad från recensionsbanken eller inte. Bilder i bloggarna är däremot indexerade (om man inte lägger dem externt och själv styr med robots.txt).

Du har inte ens försökt det du skriver, eller hur? Albumen är inte indexerade. Däremot kan man hitta en och annan liten tumnagel, men inte alla. Det beror på om bilden t ex är länkad från recensionsbanken eller inte. Bilder i bloggarna är däremot indexerade (om man inte lägger dem externt och själv styr med robots.txt).

Jag sökte på fotosidan.se hund, natur osv, hittade massor med bilder i högsta upplösning, 1000px.

Någon enstaka egendomligt nog i upplösning på över 4000px.

Söker man på namn får man inte alla bilder som jag först trodde, bara en del (jag har precis kollat runt lite på bildbyråerna och där ligger allt indexerat.). Tack för korrigeringen.

Fast vad jag är ute efter är att jag tycker

1) Google ska inte underlätta bildmissbruk så här.

2) Kan inte fotosidan stoppa det?

3) Vad tycker ni om Googles påhitt?

Att diskutera Googles bildsök i Fotosidan.se forumet blir inte rätt. Starta om ny tråd om det på bättre plats.

Jag tror inte att vi indexerar bilderna utan bara bloggar/portfolio.

Det här alltså inte korrekt att det fungerar. Vill man ta ner sina bilder så är det bäst att gå via sina egna album.

Att diskutera Googles bildsök i Fotosidan.se forumet blir inte rätt. Starta om ny tråd om det på bättre plats.

Jag tror inte att vi indexerar bilderna utan bara bloggar/portfolio.

Det finns redan en sådan tråd. Det är helt ok att radera mina inlägg, som blev OT samt fel.

Edit: Som påpekats stämmer det jag skrev inte, man kan inte generellt plocka ner bestämda bilder den vägen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar