ANNONS
Annons

Ladda D40

Produkter
(logga in för att koppla)

Petra S

Aktiv medlem
Hej!

Jag har rest bort över jul och insåg till min besvikelse när jag kom fram att jag har glömt batteriladdaren hemma. Är det någon som kan svara på om batteriet laddas eller laddas ur om man kopplar kameran till en dator via USB-kabeln?

Tack på förhand för svar!

Mvh,
Petra

Hej!

Jag har rest bort över jul och insåg till min besvikelse när jag kom fram att jag har glömt batteriladdaren hemma. Är det någon som kan svara på om batteriet laddas eller laddas ur om man kopplar kameran till en dator via USB-kabeln?

Tack på förhand för svar!

Mvh,
Petra

Tyvärr så laddas den ut, i alla fall om du har kameran påslagen. Om den är avslagen så händer ingenting alls.

Henrik

kanske en sån här kan hjälpa dig http://www.kjell.com/content/templa....aspx?item=44666&path=2500000,5500000,9500000 bör finnas på fler ställen än hos kjell, den lär passa i princip alla modeller av digitalkamerabatterier.

Om inte gå in på närmaste kamerabutik och förklara din belägenhet och be att få ladda kameran hos dem med en av deras laddare, bjud dem på lite lussebullar som tack för hjälpen bör de kunna fixa om de är lite servicemindiga ;-)

Tack för era svar!

Jag lyckades hitta en bekant här som hade en laddare som jag kunde låna så nu är julen räddad och jag kan dokumentera min dotters första jul!

GOD JUL på er allesammans.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar