Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lösa rykten om ny Canon DSLR sökes.

Produkter
(logga in för att koppla)
solvargen skrev:
Jesper! Om du är kvar här på forumet. Har läst om en ny sensor..foveon eller liknade....vilka förbättringar skulle det innebära och vilka modeller pratar man då om??
Mvh Thomas

Hej, jag är förvisso inte Jesper men den enda kamera jag har hört talas om som använder Foevon-chippet är Sigmas systemkameror... har varit rätt tyst om den tekniken de senaste åren?

Mvh/Micke
 
JanOlofHärnström skrev:
En lågbudgetvariant för 500 US-daler (3500 riksdaler) blir onekligen omtumlande. Det är nog fullt möjligt att det kommer en sådan.
Om en kamera kostar 500 USD i USA så kostar den antagligen 5000 SEK i Sverige.
 
Hej

Annat intressant rykte/påstående

Låter dock lite påhittat men vem vet, vi får vänta.

"Before 1 month I tested a new sensor that I think it could be for the 1Ds new model camera. If what they told me is correct and no major changes will be done, then expect the following soon…

22 Aug will be the official presentation.
21 Nov 2006 the first one will hit the streets at 9.999$ suggested price.

22MP 12bit color usable at 3200asa. (48x36cm newCMOS)

User could switch to12MP 8bit color and work at 4800asa (getting almost same noise as with 5D at 1600asa, that my test showed).

Also 6400asa will be there as option but as I tested is not usable (except for B&W photos).

ISO priority mode.

New DIGI-chip offering 3presets for real-time tonality enhancements. (Much better than the one I tested in a new SONY A-DSLR).

Also 1Ds Mark III will be compatible with the new EF-Ls lenses. (There will be some new lenses soon for new 2xFullFrame cameras (in 2years maybe). Something like the opposite of the EF-S called EF-Ls or EF-Ds.

I also tested a new replacement Dalsa-CCD for MamiyaZD 21.7 MP with 12bit color but it could not perform well at 800asa.

Excuse my English I am from Greenland and I work in Germany and Netherlands where people don’t speak English…"


Från


http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1032&thread=19464590&page=1

MVH

Omar
 
He he. Det börjar bli riktigt sköj.

Men det borde väl räcka med 24x36 och lite bättre vidvinklar. Mindre vinjettering och mindre förluster i hörnen är väl vad de flesta önskar på fullformataren tycker jag att det verkar som. Och så "antiskak" etc.

Nästa skröna kanske handlar om ökat skärpedjup med flerskikts exponering så snabbt att ögat inte hinner med eller något annat fantastiskt.

Baron von Münchausen lever än verkar det som... Kul!

Den gode Bob Atkins är ju rena sanningsvittnet i jämförelse.
 
Hej

Andy Biggs är proffs fotograf och vad jag har förstått har han eller hans kollegor kontakt med Canon. Han är även kompis med Michael Reichmann på www.luminous-landscape.com

Han verkar väldigt säker sina påståenden, vi blir besvikna?? Kommer kanske inte något 1D hus, kanske bara en 350DN, vad vet jag.

"Based on all of these *extremely* wild predictions, name calling and very interesting beta programs, I have to say that the new Canon camera will make many many many people disappointed. Just sit tight for a little while and see what I mean.


--
Andy Biggs Photo Safaris
http://www.andybiggs.com
African Photo Safaris ~ Photo Workshops ~ Fine Art Prints"

Från tråden
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1032&thread=17309856&page=2

MVH

Omar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.