Annons

Löjeväckande reklam för 300D

Produkter
(logga in för att koppla)
jag såg en 'dokumentär' på 30 sekunder som visa hur glada isbitarna var när dom fick coca cola över sig- dom skrek o simma runt o log.

besviken blev jag på att mina isbitar i min coca cola inte skrek av glädje eller simma runt o log när jag hällde coca cola på dem :)

eller när jag köpte en sony anläggning
och det kom inte nånna ljudtekniker från en fet hollywood film o hälsa på.

eller att min granne aldrig kom på oväntat besök för att dricka gevalia.
fast det kan bero på att jag dricker zoegas :)

hmm är dessa små filmer man ser på tv som varar i 30 sekunder inte sanningsenliga?

då kanske jag inte skall köpa en BMW M5 som körde ifrån en raket bil i saltöknen i usa.
för dom raketbilarna går ju i 1000km/h
en BWM M5 kanske inte går så fort.
min kompis köpte en sådan, men när han tävla
mot en raket bil så körde raket bilen ifrån han.

vi som trodde stenhårt på BMW's reklam film
då e det oxå vilseledande ???

:)

Senast ändrad:
RawBeer skrev:
vi som trodde stenhårt på BMW's reklam film
då e det oxå vilseledande ???

:)
Canons reklam riktar sig med denna annons till en kundkategori som inte har en rimlig chans att förstå att det som reklamen visar är ljug. Detta är i allra högsta grad vilseledande, och skulle sannolikt fällas i marknadsdomstolen om någon anmälde Canon dit.

Ett mycket vanligt fenomen i fotoreklam, ni kommer väl ihåg Kodaks reklam med tjejerna som åkte runt i en taxi & fotade knivskarpa bilder bara för att dom använde 400 Asa. Stackaren med 200 Asa fick totalblurriga bilder...

Vi har på mitt jobb fått erbjudande om att köpa digitalkamera (bruttolöneavdrag), valen är 300D samt Pentax optio 550.

Många vill ha 300D för att dom, som dom säger, vill komma närmre... När jag då påpekar att den lilla Pentaxen har över dubbelt så stort brännviddsomfång än 300D med budgetzoomen så tittar dom bara konstigt på mig, jag brukar nämna att dom kan köpa en större optik men det faller oftast när dom ser priserna...

Men en 300D vill dom ha, dom vill ju bara komma närmre, som i reklamen kanske...

ANNONS
Spara upp till 11400 kr på Canon-prylar