Annons

Lögn

Produkter
(logga in för att koppla)
...och...

"Läs reglerna noga; bilder som ej följer reglerna raderas."

Närdå ? ? ?

...eller var det bara... lögn... ? ? ?

Ramar? Tidigare publicerat?

Senast ändrad:
Du bör nog meddela redax om du finner sådana. Speciellt sådana som varit publicerade innan kan vara svårt för dem att hålla reda på.

En annan sak: kanske juryn skulle förhandsgranska bidragen först. För de bilder som inte ens med bästa vilja kan tolkas till att illustrera temat borde man kanske konsultera fotografen för förtydligande.

Jovisst - tidigare publicerat kan jag begripa att de inte kan hålla rätt på... men ramar är väl så uppenbart att redax skulle kunnat fixa det med en gång...

Det där med tolkning av temat skulle då jag tycka vara svårt så det ger jag mig inte in på... :`)

Jag citerar reglerna från http://www.fotosidan.se/cldoc/5544.htm

"Regler
En bild per medlem. Inga ramar. Inga namn (eller text) på bilder. Manipulerade bilder är ok, om det det tydligt står i bildbeskrivningen vad manipulationen består i. Bilder som bryter mot reglerna raderas utan att det meddelas.

Bilderna behöver inte vara tagna under aktuell tävlingsperiod, men de skall INTE ha varit publicerade på Fotosidan.se innan."

Röstningen är öppen.

jkene skrev:
...Och det ligger trots allt hos betraktaren...

Sant, men för fotografens skull (fler röster) skulle nog en förklaring på en del bilder vara bra.

Och så har jag sett någon enstaka uppenbart manipulerad bild, där det av texten _inte_ framgår att den är manipulerad...

Jo, jag skulle vilja se hur många gånger min egen bild är visad. Kan man fixa det, eller finns det ngn anledning till att man inte kan se det?

Och... Kul med rejäl framförhållning på tävlingarna! Lögn var inte speciellt lätt, och jag är ine vidare nöjd med mitt bidrag - men jag tror sånt här utvecklar mig som fotograf - man får verkligen tänka till på allt som har med foto att göra.

Jeppe skrev:
Jag citerar reglerna från http://www.fotosidan.se/cldoc/5544.htm

"Regler
En bild per medlem. Inga ramar. Inga namn (eller text) på bilder. Manipulerade bilder är ok, om det det tydligt står i bildbeskrivningen vad manipulationen består i. Bilder som bryter mot reglerna raderas utan att det meddelas.

Bilderna behöver inte vara tagna under aktuell tävlingsperiod, men de skall INTE ha varit publicerade på Fotosidan.se innan."

Röstningen är öppen.

Jo då... jag undrar bara när de bilder som inte följer reglerna kommer att raderas?

FILM) (ulltand skrev:
Jo, jag skulle vilja se hur många gånger min egen bild är visad. Kan man fixa det, eller finns det ngn anledning till att man inte kan se det?

För 10 minuter sedan kunde man, men nu syns det inte längre (heller inte titeln på bilden, men det kanske bara är bra).

Och... Kul med rejäl framförhållning på tävlingarna! Lögn var inte speciellt lätt, och jag är ine vidare nöjd med mitt bidrag - men jag tror sånt här utvecklar mig som fotograf - man får verkligen tänka till på allt som har med foto att göra.

Absolut! Det här är mycket inspirerande för den egna utvecklingen, att tvinga sig till att illustrera svårillustrerade ord. Mycket bra valda teman i denna och kommande tävlingar.

Mari Lo skrev:
...Jo då... jag undrar bara när de bilder som inte följer reglerna kommer att raderas?...

Hmm. Tror jag fick det till 17 bilder med ramar...
Bara genom att kolla tumnaglarna.
Sedan antagligen ett gäng bilder som bryter mot reglerna genom att det tex inte framgår att de är manipulerade.

Undrar vad jag gjort för miss med min uppladdade bild :)

Ska jag vara ärlig så läste jag själv inte reglerna förrän min bild var inlagd... Kanske jag lär mig till nästa gång :)

FILM) (ulltand skrev:

Ja - jag som saknat inspiration länge nu gillar också att pröva teman... Och det är klart att när jag ser andras tolkningar så undrar jag förstås om min är begriplig? Men, men det... hör väl till utmaningen... vi får väl lägga bilderna i diskussionpoolen senare när tävlingen är avgjord... :`)

Mari Lo skrev:
...vi får väl lägga bilderna i diskussionpoolen senare när tävlingen är avgjord...

Kanske ingen dum idé!

Om inte annat så skulle jag vilja att man kunde se tidigare tävlingsbilder i respektive fotografs profil.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto