Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Låsa spegeln på Sony A200?
- Trådstartare grafoman
- Start datum
tannler
Aktiv medlem
Manuell uppfällning av spegeln ( Manual / True Mirror Lock Up ) saknas i Sony Alpha kamerahus.
2 sek self-timer ger dock MLU som första åtgärd på min a700 och jag har för mig att samma sak gäller a200 som tanten har. Prova med ett blindskott och lyssna efter spegeln. Jag hinner inte lusläsa manualen, eller kolla, för Din räkning ;(
2 sek self-timer ger dock MLU som första åtgärd på min a700 och jag har för mig att samma sak gäller a200 som tanten har. Prova med ett blindskott och lyssna efter spegeln. Jag hinner inte lusläsa manualen, eller kolla, för Din räkning ;(
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Manuell uppfällning av spegeln ( Manual / True Mirror Lock Up ) saknas i Sony Alpha kamerahus.
Den funktionen finns inte i vare sig A2xx, A3xx, A4xx eller A5xx vad jag vet. Sony hävdar enligt vissa källor att de förändrat spegelmekanismen så att spegelrörelsen ska orsaka mindre vibrationer (åtminstone i A4xx och A5xx). Det finns experimentbilder från jämförelser mellan A900 och A5xx som tyder på att det kan finnas en viss sanning i påståendet.
Den andra funktionen som också saknas och en del efterfrågat i samtliga modeller ovan är DOF (Deapth of Field) för att kolla skärpedjupet. Är dessa funktioner måsten så ska man inte köpa några andra Sony-modeller än A850 och A900 eller någon gammal KM modell såsom D7D eller kanske gamla Sony-modeller såsom A100 eller A700.
Till sist finns inte heller DMF (Direct Manual Focus) i någon av dessa billigare kamerahus. Det jag personligen saknar mest. Den funktionen hade varit lysande ihop med Live View. Då hade man sömlöst kunnat gå över från snabb Live View till Live View med hög manuell precision om man gjort det "rätt".
Göran Larsson
Aktiv medlem
Fel. Funktionen saknas i instegsmodellerna men finns i t.ex. A850 och A900.Manuell uppfällning av spegeln ( Manual / True Mirror Lock Up ) saknas i Sony Alpha kamerahus.