Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lång väntetid på reparation?

Produkter
(logga in för att koppla)
Menar du handen/varningen som säger till att antiskaket berättar att det inte är lämpligt att fota pga slutartiderna blir för långa??

Hehe, det hade ju varit lite genant att hämta ut kameran om det var "felet" ;)

Nej, dessvärre är det de fem små staplarna som blinkar. Enligt instrukttionsboken är det bara att vända sig till verkstad då.

För att inte riskera att vara utan kamera hela sommaren så köpte jag en bättre begagnad A100 för några veckor sedan. Fasen, greppet på den är ju skönare än A300:ans.

Hehe, det hade ju varit lite genant att hämta ut kameran om det var "felet" ;)

Jäklar... Hade det varit det hade det ju blivit lite kul här med garv för oss och för dig röda kinder... :) :)

Samt ett minne för livet som du själv säkert garvat åt mången gång....

Men nu va det trist att det inte var så "skoj"... :-(

I veckan ringde Netonnet, kameran var repad och klar att hämtas. Det tog alltså c:a tre veckor, klart accpetabelt. Någon del hade byts ut enligt följesedeln från verkstan sa killen på Netonnet..

Glad i hågen for jag till dit för att hämta ut kameran. Jag fick kameran, slog på den och kunde konstatera att varningssignalen för att antiskaket inte fungerar fortfarande blinkade........

Suck, så nu är den på en ny vända till verkstan.

Tydligen så har min kamera skickats vidare till Ungern och väntar på reservdelar. Suck. Men Netonnet övertalade Sony att lösa in kameran istället och jag kommer att få en ny av Netonnet.Det tycker jag var en snygg lösning på problemet!

Ett litet aber var att de inte hade något standardkit inne, utan bara ett med två objektiv, 18-70 och 55-200 mm. Jag får lägga lite cash emellan pga det. Jag har inget större behov av ett 55-200, någon som är sugen på att köpa ett splitternytt Sony 55-200 till rimlig peng?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto