Advertisement

Annons

Låna vidvinkel i Falun

Produkter
(logga in för att koppla)

bergqvist

Medlem
Hej!

Jag skulle behöva låna ett vidvinkelobjektiv till ett jobb jag gör i Falun om någon vecka.

Huvudfrågan är att jag skulle vilja låna/hyra vidvinkelobjektiv av nån vänlig själ. Dock är den kanske viktigaste frågan, finns det något ställe/forum där man lätt kan låna ut saker till varandra i form av objektiv och dyl?

Ibland känns det så omotiverat att lägga ut en massa pengar på ett objektiv man bara behöver använda nån gång och sedan samlar det damm. Jag har t ex ett 70-200 som jag kan låna ut för nån slant till någon så det får användas då och då.

Jag förmodar att fotoklubbar är svaret på min fråga men tänkte ändå höra med er!

/J
 
Det är ju så att det känns ju lite sådär med att låna ut saker till folk man egentligen inte känner, vad ska det vara i för jobb (risker), vilka garantier om nåt händer..? Berätta gärna mer..

/Benny
 
Det handlar om ett jobb till Högskolan där jag ska fotografera av en av avdelningarna dvs inomhus. Tänkte använda vidvinkel för att få lite roligare bilder på själva avdelningen sen tar jag mina egna objektiv för porträttbilderna på personalen. Garantier är ju alltid svårt att lämna i sånna här situationer utan pappersarbete.. Men självklart ersätter jag skador om jag nu skulle råka tappa det i golvet eller dyl.

Jag är medveten om att det är en svår situation, antar att det bästa är om man joinar en fotoklubb där man bor så man kan få lite fler kontakter i sin närhet.
 
Har du fått tag i ett genom nån fotoklubb eller så? Kontakta mig om det inte löser sig så kanske vi kan komma fram till något..

/Benny
 
Vore det inte bättre om du skrev vad du skulle vilja låna? Inte för att jag bor i Falun, men jag har ju exempelvis en EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM. Det objektivet kunde passa, såvida det inte är så att du har något annat än exempelvis en 40D (APS-C). Då vore det istället en EF 16-35 mm f/2,8L USM II eller nåt liknande som vore passande.
 
Anders, jag ser nu att det är lite otydligt, det är iaf till min 40D och jag letar efter nått som täcker 10-20~mm området.

Benny, jag har fått kontakt med en kille nu som kunde låna ut, men tack för din hjälp iaf!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.