J O Härnström
Aktiv medlem
Hej.
Med anledning av hur Ebba blev av med sin bil enligt denna artikel:
Så funderar jag på vad som gäller om man lånar ut fotoprylar till en person.
Eller själv lånar t.ex en kamera.
Hur Ebba drabbades verkar ju underligt och det juridiska spelet där kompisen ansågs äga hennes bil ter sig orimligt i mina ögon.
Anta nu att jag lånar en kamera av någon person (kompis eller annat). Efter en tid så vill jag behålla kameran när personen kräver den åter. Han har kvitto på kameran. Men jag har kameran i besittning och anser att den då är min. Hur tror du juridiken skulle reagera.
En följdfråga, har Ebba någon möjlighet att gå vidare i hennes underliga ärende?
Med anledning av hur Ebba blev av med sin bil enligt denna artikel:
Kronofogden fick rätt – nu har Ebba Olssons utlånade bil sålts
Ebba Olsson, 25, från Trelleborg lånade ut sin bil till en kompis som har obetalda skulder. Det ledde till att Ebbas bil utmättes av Kronofogden. Nu är den såld och tingsrätten har gett avslag på Ebbas försök att få tillbaka bilen.
www.svt.se
Eller själv lånar t.ex en kamera.
Hur Ebba drabbades verkar ju underligt och det juridiska spelet där kompisen ansågs äga hennes bil ter sig orimligt i mina ögon.
Anta nu att jag lånar en kamera av någon person (kompis eller annat). Efter en tid så vill jag behålla kameran när personen kräver den åter. Han har kvitto på kameran. Men jag har kameran i besittning och anser att den då är min. Hur tror du juridiken skulle reagera.
En följdfråga, har Ebba någon möjlighet att gå vidare i hennes underliga ärende?