Annons

Lågt pris på D60!

Produkter
(logga in för att koppla)
roinek skrev:
Hej

Är det ett kitt eller rent hus?

Snyftar med tanke på mina 32.900:-
Från Hegethorns hemsida:
Inkluderar
- EOS D 60 kamerahus
- Svensk instruktionsbok
- Laddbart batteri BP 511 laddare för två batterier
- CA PS 400 Strömadapter
- DR-400 programvara med engelsk manual
- 16 MB CF-card minne
- USB kabel IFC-200
- PCU videokabel VC-100
- Kamerarem EW-100DB
- Sökarskydd Ögonmussla Eb

Verkar vara ett bra pris. Scandinavian och Cyber ligger ju kvar över 30 laxar.
 
Oj..calle hann före.. Kitet ja.. nu måste man bestämma sig ju...

Kan det vara en prissänkning från Canon?
 
pixelbild skrev:
Dom kanske säljer ut den,det kommer väl nytt snart.
Om Canon kommer med något nytt som gör att D60, som är en ny kameramodell, utgår, blir det nog uppror bland alla som köpt den. I slutet nästa år kanske Canon kommer med en semiproffsmodell som ersätter D60.
Jag tycker det är mysko att det bara är Hegethorn, vad jag sett iaf, som sänkt priset.

Kanske Canon vill konkurera hårdare mot D100:an som är billigare?
 
Håller helt med Calle här.. priset kanske sänks för att konkurrera med D100, tror inte den kommer att få en efterföljare inom 1 år..

Tror fortfarande att det kommer att komma en D90 med ca: 9MP, kanske rent utav en fullsize. Kanske då i samma prisklass som D60n (30.000)
 
Skulle tro att det beror på att euron sjunkit i pris och en allmän prissänkning från Canons sida. Euron ligger ju numera på ca 9.10, så vid import från Tyskland kostar kameran numera under 21.900:-.

/Fredrik
 
Hej Magnus!!

Har du kollat upp så det inte är en direktimporterad kamera då du kan få problem vid ev service av svenska Canon,

Mvh L-B

**************
 
lbjo skrev:
Hej Magnus!!

Har du kollat upp så det inte är en direktimporterad kamera då du kan få problem vid ev service av svenska Canon,

Mvh L-B

**************

Hegethorns är en mycket seriös fotobutik som funnits så länge man kan minnas. Jag har svårt att tro att dom skulle krångla till det för kunden på något sätt.

Nej, jag jobbar inte där men jag haft en del att göra med dom genom tiderna :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.